همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور بانوان دادگستری فارس برگزار شد

15:07 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۳۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور بانوان شاغل در دادگستری شیراز، شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - همایش بزرگ عفاف و حجاب با حضور بانوان شاغل در دادگستری شیراز، شوراهای حل اختلاف و نهادهای داوری برگزار شد..

رئیس کل دادگستری استان فارس در این همایش که در راستای اهمیت رعایت پوشش اسلامی و گسترش، تقویت و اصالت بخشی به فرهنگ عفاف و حجاب در دستگاه قضا برگزار شد، برگسترش و تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب توسط بانوان شاغل در دادگستری تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تقدیر از تلاش های بانوان شاغل در دادگستری و مجموعه توسعه حل اختلاف به سبب انجام وظایف و رعایت شئونات اسلامی با اشاره به جایگاه ویژه خدمت در دستگاه قضایی گفت: بانوان در دستگاه قضایی علاوه بر وظایف سنگین در محل کار و حساسیت ارائه صحیح خدمت قضایی، وظایف سنگین تربیت فرزندان را بر عهده دارند و بی تردید انجام این تکالیف نیازمند ایمان، توکل و توان مدیریتی بالایی است .

رئیس دادگستری استان فارس در ادامه به تلاش دشمنان و تبلیغات فراوان معاندین در راستای تغییر سمت و سوی عفت در جامعه اشاره کرد و بیان کرد: هدف دشمن تغییر شیوه های رفتار والدین به ویژه مادران در تربیت و پرورش فرزندان است بنابراین لازم است توجه ویژه ای به نقش فرهنگ ساز مادران و زنان جامعه در رشد فکری کودکان و نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه باید بانوان شاغل در دادگستری الگوی عفاف و حجاب در جامعه باشند و زمینه الگو سازی برای سایر نهاد ها نیز فراهم کنند، تصریح کرد: چنانچه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بسط و گسترش پیدا کند قطعاً سلامت خانواده و جامعه را به همراه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات توقع ما از ترویج عفاف و حجاب تنها از بانوان شاغل در نهادها و دستگاه ها است در حالی که این موضوع ابتدا باید از داخل خانه و خانواده آغاز شود و روشن است که دستگاه های متولی به ویژه نهادهای فرهنگی جامعه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز در این زمینه وظایف مهمی برعهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: امروز دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی با هجمه هایی مانند جنگ نرم و تهاجم فرهنگی عفت و حجاب زنان مسلمان ایرانی را نشانه گرفته اند و مقابله و هوشیار سازی در این خصوص تنها وظیفه نهادهای فرهنگی و دستگاه های متولی نیست بلکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر دوش همه مردم و شما بانوان ولایتمدار و انقلابی مجموعه قضایی است که برای رسیدن به این هدف در همه زوایا باید به این موضوع بپردازید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهر بینانه مادی گرایان، حجاب مایه اسارت زن نیست، اظهار کرد: حضرت مولی الموحدین،علی بن ابی طالب (ع) در وصف صیانت از زن می فرمایند: صیانت از زن به وسیله عفاف و حجاب، او را شاداب تر و پایدارتر می کند.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/



برچسب ها: قوه قضاییه فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *