رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رابرت مالی: ما توافقی با ایران نداریم و چشم انداز دستیابی به آن در بهترین حالت، ضعیف است

19:27 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۴۶۳۷
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان اینکه نجات برجام به کمک پیشنهاد کاهش محدود تحریم‌ها به تهران می تواند برجام را نجات دهد، گفت: ما توافقی با ایران نداریم و چشم انداز دستیابی به آن در بهترین حالت، ضعیف است.
رابرت مالی: ما توافقی با ایران نداریم و چشم انداز دستیابی به آن در بهترین حالت، ضعیف است

خبرگزاری میزان - رابرت مالی در اظهارات خود در نشست استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با بیان اینکه پیشنهاد کاهش محدود تحریم‌ها به تهران همچنان می‌تواند توافق هسته ای را نجات دهد، افزود: این امر می تواند زمینه را برای یک توافق گسترده‌تر فراهم کند.

نماینده ارشد امریکا در امور ایران در این راستا ادامه داد: تلاش‌ها برای احیای توافق ۲۰۱۵ به مشکل برخورد کرده است.

وی گفت: معتقدم که پیشنهاد کاهش «محدود» تحریم‌ها به تهران همچنان می‌تواند این توافق را نجات دهد و زمینه را برای یک توافق گسترده‌تر فراهم کند.

رابرت مالی با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره پیشرفت های برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گفت: بازگشت به برجام کمک می کند تا فعالیت هسته ای ایران که پس از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ برای خروج از آن شتاب گرفت، محدود شود.

وی همچنین بدون اشاره به زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات وین افزود: پس از گذشت بیش از یک سال از گفتگوهای در وین که به نظر می رسد شتاب خود را از دست داده ، زمان رو به اتمام است.

مالی تاکید کرد: ما توافقی با ایران نداریم و چشم انداز دستیابی به آن در بهترین حالت، ضعیف است.

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران رابرت مالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *