سامانه شناسایی دستفروشان مترو راه‌اندازی شد

11:57 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۴۰۲۵
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به راه اندازی سامانه شناسایی دستفروشان مترو گفت: به دنبال اين هستيم تا دستفروشان به جای فعالیت در داخل واگن‌ها و سکوی ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود‌ را عرضه کنند.

خبرگزاری میزان _ به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل گفت: شرکت مترو در كنار رسالت اصلی كه برای جابجايی مسافران بر عهده دارد به منظور رفاه حال شهروندان به دنبال افزايش كيفيت خدمات رسانی در ساير بخش ها نيز هست.

وی گفت: با راه اندازی اين سامانه‌، دستفروشان مترو می‌توانند با ثبت و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه شناسایی و ساماندهی دست‌فروشان مترو از طريق سايت شركت بهره برداری متروی تهران و حومه به آدرس metro.tehran.iri اقدام نمايند. 

مدير عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه تصريح كرد: در حال حاضر محدوديت زمانی برای انجام اين كار تعيين نكرديم و علی‌رغم اينكه جایگاه‌های برپايی غرفه برای دستفروشان در ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است، روند كار با توجه به درخواست‌های ثبت شده مشخص خواهد شد.

شایسته اصل افزود: هدف اصلی اينكار فراهم آوردن شرایطی است تا دستفروشان برای تأمین معیشت به جای عبور و مرور در داخل واگن‌ها و سکو ایستگاه‌ها و ایجاد مزاحمت برای مسافران، در مکان‌های مشخص کالاهای خود را عرضه کرده و از گلایه مسافران بابت حضور دستفروشان كاسته شود.

وی با بيان اينكه تعداد بسیاری از دستفروشان به ساماندهی و حضور ثابت علاقه‌مند نیستند و ترجیح می‌دهند که بدون هیچ ضوابط و چارچوبی اجناس خود را به فروش برسانند خاطرنشان كرد: در اين طرح به دنبال درآمد‌زايی نيستيم اما می‌خواهيم شرايطی ايجاد كنيم تا افرادی كه معاش‌شان از اين طريق است بتوانند قاعده‌مند كار كنند و مواردی كه باعث آسيب به مسافران می‌شود چه در حوزه بهداشت و چه سلامت روان را كنترل كنيم.

انتهای پیام/


برچسب ها: متروی تهران مترو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *