رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشم عمومی در آمریکا از اپیدمی خشونت تسلیحاتی

8:29 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۳۵۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وقوع دومین تیراندازی مرگبار در 10 روز گذشته خشم عمومی از قانون حمل اسلحه در آمریکا را برانگیخت.

خبرگزاری میزان – تیراندازی مرگبار در یک مدرسه در ایالت «تگزاس» آمریکا تاکنون 21 کشته برجای گذاشت. این حادثه را تیراندازی 18 ساله با شلیک به جمعیت در یک مدرسه ابتدایی رقم زد.

19 قربانی کودک و دو قربانی بزرگسال هستند.

به گزارش «گاردین»، دومین تیراندازی جمعی در آمریکا طی 10 روز، 21 کودک و بزرگسال را به کام مرگ کشاند و منجر به طغیان خشم شدیدی از شکست مداوم آمریکا در مقابله با اپیدمی خشونت با اسلحه شد.

تیراندازی هولناک روز سه شنبه در مدرسه ابتدایی ایالت «تگزاس» فقط 10 روز پس از تیراندازی مرگبار شهر «بوفالو» با 10 کشته عمدتا آفریقایی تبار، جامعه کوچک و اسپانیایی تبار را هدف قرار داد.

وحشت ناشی از این دو حادثه بزرگ و مرگبار تسلیحاتی در حالی سراسر آمریکا را فرا گرفت که تنها چند ماه به دهمین سالگرد قتل عام در مدرسه ابتدایی در «کانیتیکت» در دسامبر 2012 باقی مانده است. این حادثه جان 20 کودک و شش نفر از پرسنل مدارس را گرفت.

گروه‌ها و سیاستمداران متعددی به این حادثه واکنش نشان دادند. یک گروه مدافع پایان دادن به خشونت‌های مسلحانه حادثه روز سه شنبه را «غم انگیز» خواند.

«کریس مورفی»، سناتور دموکرات آمریکایی از ایالت «کانیتیکت» نیز از عدم اقدام همکارانش در کنگره با وجود قتل‌های خشونت آمیز تسلیحاتی ابراز خشم کرد.

«باراک اوباما»، رئیس جمهور اسبق آمریکا درباره خشونت‌های مسلحانه در آمریکا در یک دهه گذشته، مسئولیت را متوجه لابی اسلحه و یک حزب سیاسی دانست.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز که به تازگی از تور آسیایی بازگشته، درباره این حادثه سخنرانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *