رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تمدید دور دوم ریاست تدروس ادهانوم بر سازمان بهداشت جهانی

20:18 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۳۲۷۱
ریاست تدروس ادهانوم بر سازمان بهداشت جهانی ، برای دومین دوره پنج ساله تمدید شد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ تدروس ادهانوم که با توجه به دشواری های کنونی ناشی از همه گیری مرگبار ویروس کرونا، رقیب و چالشی برای دستیابی به این مقام نداشت، نخستین دبیر کل آفریقایی این نهاد است که مدرک پزشکی نداشت.

وزیر امور خارجه پیشین دولت اتیوپی که مدیریت واکنش جهانی را به کووید – ۱۹ بر عهده داشت، با انتقادهایی در باره اقدامات و عملکردهای نادرست خود روبه رو بود و حتی بارها به کشورهای برخوردار جهان در باره ذخیره سازی مقدار محدود واکسن کرونا اعتراض و تاکید کرد ه است.

تدروس در این راستا گفته است که، شرکت های داروسازی برای در دسترس قراردادن داروهایشان برای فقرا به اندازه کافی تلاش نکرده اند.

وی همچنین در میانه تمرکز تقریبا بین المللی بر بحران اوکراین، جامعه جهانی را به علت تلاش ناکافی برای حل بحران های دیگر جهان شامل یمن، سوریه و افغانستان محکوم کرد و علت احتمالی آن را سفیدپوست نبودن ساکنان این کشورها دانسته است و ضمن هشدار درباره رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی، اعلام کرد: امروز، جهان با چالش های هولناکی مانند کرونا، جنگ اوکراین و آبله میمون روبه روست.

تدروس تاکید کرد که؛ در حال حاضر کرونا تنها بحران جهان نیست و همکاران ما در سراسر جهان، با ابولا در جمهوری دموکراتیک کنگو، آبله میمون، هپاتیت با منشا ناشناخته و بحران انسانی پیچیده در افغانستان، اتیوپی، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، اوکراین و یمن دست و پنجه نرم می کنند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی ، با بیان اینکه ما با ترکیبی از بیماری های هولناک، قحطی، خشکسالی، جنگ، تغییرات آب و هوایی، نابرابری و رقابت ژئوپلیتیک روبه رو هستیم، افزود: کاهش آزمایش های مربوط به کرونا و کاهش فاصله گذاری ها به معنای آن است که چشممان را به روی جهش ویروس بسته ایم، آن هم در حالی که هنوز تقریبا یک میلیارد نفر در کشورهای کم درآمد، واکسینه نشده اند.

وی ادامه داد: با اینکه با واکسینه شدن ۶۰ درصد مردم دنیا، پیشرفت خوبی در زمینه واکسیناسیون حاصل شده است اما تا زمانی که همه مردم جهان واکسینه نشده اند بیماری پایان نمی یابد و در شرایطی که میزان تست های کرونا در جهان کاهش یافته، موارد ابتلا در ۷۰ کشور روند افزایشی دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *