برگزیدگان نهایی مسابقات قرآنی مرکز وکلا به مرحله نهایی راه یافتند

15:41 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۲۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
برگزیدگان نهایی مسابقات قرآن کریم که به همت کمیسیون فرهنگی مرکز وکلا برگزار شد به مرحله نهایی راه یافتند.

خبرگزاری میزان-نخستین دوره مسابقات قرآن کریم به همت کمیسیون فرهنگی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بین اعضاء مرکز و خانواده آنها، به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

این مسابقات در دو بخش کتبی و شفاهی بین خواهران و برادران به صورت مجزا، در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، مفاهیم، تفسیر، نهج البلاغه و هنر های تجسمی قرآنی با شرکت بیش از 500 داوطلب از بین اعضا مرکز برگزار شد.

شناخت ظرفیت‌های بالقوه در حوزه قرآن و علوم قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی همراه با فهم آیات قرآن با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، آشنایی بیشتر حقوقدانان، وکلا، کارشناسان، مشاوران خانواده، داوران و خانواده‌های آنان با آیات‌الاحکام و تمام آیاتی که منشأ وضع قوانین حقوقی به‌شمار می‌رود از مهم‌ترین اهداف برگزاری این مسابقات بوده است.

همچنین نهج‌البلاغه نیز که به‌عنوان مهم‌ترین کتاب شیعیان پس‌از قرآن کریم با توجه به آموزه‌های حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و همچنین آشنایی با سیره آن حضرت به‌ویژه در امر حکومت‌داری کتاب مهمی در حوزه وضع قوانین محسوب می‌شود جزو رشته های اصلی این مسابقه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در هر دو بخش شفاهی و کتبی داوری مسابقات و آثار توسط داوران بین المللی قرآن کریم صورت گرفت و برگزیدگان به مرحله نهایی شرکت در مسابقات سراسری و ملی کارکنان و زیر مجموعه های قوه قضاییه راه پیدا کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *