داورزنی: تا پایان دوره 4 ساله‌ام رئیس فدراسیون والیبال می‌مانم/ به شدت از دوپینگ یک ورزشکارمان ناراحتم

12:03 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۲۲۹۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رئیس فدراسیون والیبال گفت: حضور من نیاز به مجوز دولت داشت که وزارت ورزش این کار را انجام می‌دهد

خبرگزاری میزان - محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه برگزاری مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*مجمع امروز برای تعیین تکلیف زمان برگزاری انتخابات کمیته است. البته قرار بود مدیرکل شورای المپیک آسیا هم در این مجمع حاضر شود اما شرایط جوی کویت باعث لغو سفر او شد.

*بعید می دانم این جلسه، جلسه چالش‌برانگیزی باشد. ما کشورهای اسلامی را در پیش داریم و زمان برگزاری انتخابات باید طوری باشد که روند آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در این رقابت‌ها آسیب نبیند. 

*با توجه به مأموریتی که کمیته ملی المپیک برای بازی‌های کشورهای اسلامی دارد، طبیعتا حفظ ثبات تا این رقابت‌ها جزو کارهای اجتناب‌ناپذیر است. 

*در جریان لیگ برتر گذشته نمونه‌ای از بازیکنان اخذ شده که در بررسی اولیه مثبت شده است. قرار است نمونه B هم گرفته شود تا زمانی که قطعی نشده باشد نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم. همه ما مخالف دوپینگ هستیم. معمولاً در رشته‌های گروهی کمتر این اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر معمولا اتفاقاتی که می‌افتد یا در فرایند بدنسازی است یا برای درمان مصدومیت صورت می‌گیرد و از داروهایی استفاده می‌کنند که به دوپینگ منجر می‌شود. خودم به شدت از این موضوع ناراحت هستم و اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم.

*بعضا بررسی کرده‌ایم که در لیگ‌های پائین‌تر، بازیکن در بدنسازی از مکمل‌هایی استفاده کرده و این اتفاق برایش افتاده است. حالا اگر یک بازیکنی که سرمایه ملی است این اتفاق برایش می‌افتاد قطعا ناخواسته است چون آن‌ها باهوش هستند و به سلامتی خودشان توجه دارند و به سمت استفاده از داروهای نیروزا نمی‌روند. ما پس از شنیدن این خبر موضوع را به خود بازیکن اعلام کردیم تا دفاعیاتش را به فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دهد.

*این هم از آن بحث‌هایی است که چند وقتی است شایعه شده است. حضور من نیاز به مجوز دولت داشت که وزارت ورزش این کار را انجام می‌دهد تا پایان دوره چهار ساله حضورم ادامه داشته باشد. در نهایت هر تصمیمی که وزارت ورزش بگیرد تابع نظرات آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *