قربانی: سابر نیازمند حمایت بیشتری است/ نمی‌خواهیم در آسیا بازنده باشیم

8:45 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۱۹۲۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی سابر گفت: بازیکن وظیفه دارد خوب تمرین کند، تابع کادرفنی و مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی باشد.

امین قربانی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عملکرد علی پاکدامن و محمد رهبری در مسابقات شمشیربازی گرندپری ایتالیا، اظهار داشت: به نظرم رهبری نسبت به مسابقات قبلی عملکرد خوبی نداشت. پاکدامن هم جنگندگی خوبی دارد و دقیقاً از کسانی با اختلاف کم شکست می‌خورد که آنها به مدال می‌رسند. از شانس بد، او با اختلاف کم می‌بازد و اینطور نیست جلوی آنها دست و پا بسته باشد. ما از نتیجه و عملکرد علی راضی هستیم. مهم‌ترین رویداد پیش‌روی ما مسابقات قهرمانی آسیاست تا بتوانیم در آنجا بهترین نتیجه را بگیریم. تیم ما دست و پا بسته نیست و نمی‌رویم آنجا که بازنده شویم.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: ما چین را در اسپانیا با اختلاف زیاد بردیم، اما آنها در بازی با کره‌جنوبی با اختلاف 2 امتیاز شکست خوردند و این نشان می‌دهد هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت. نمی‌توان پیش‌بینی کرد در روز مسابقه چه اتفاقی می‌افتد، اما هدف ما بهترین نتیجه است. تیم‌های رقیب بیکار ننشسته‌اند و سرمایه‌گذاری خیلی خوبی انجام می‌دهند تا در دراز مدت نتیجه زحمات خود را ببینند. در قهرمانی آسیا هم تلاش خواهیم کرد تا در هر 2 بخش انفرادی و تیمی بهترین عملکرد را ارائه دهیم.

سرمربی تیم ملی سابر در مورد انتقادهای اخیر نسبت به انتخاب فتوحی برای ترکیب تیم ملی اینطور واکنش نشان داد و گفت: قبلاً اعلام کرده بودیم که جوانگرایی در تیم ملی یک مطالبه عمومی است و 2 بازیکن جوان داریم که از آنها استفاده خواهیم کرد. مسأله دیگر اینکه فتوحی در گذشته هم بازیکن ثابت تیم ملی نبوده است. خود ما اعلام کردیم جوانگرایی و در این میان هم نفرات مستعدی هستند مانند امیرحسین شاکر، نیما آقایی و خیلی بازیکنان دیگر که مستعد و آینده‌دار هستند. باید عملکرد خوبی نشان دهند تا کادرفنی مجاب شود تا از آنها استفاده کند.

وی ادامه داد: ما هیچ بازیکنی را کنار نمی‌گذاریم و ملاک اصلی برای ما تمرین کردن خوب در اردوها و همچنین برآورده کردن انتظارات در میادین برون مرزی است. بازیکن وظیفه دارد خوب تمرین کند، تابع کادرفنی و مانند یک سرباز در خدمت تیم ملی باشد. مطمئناً هر وقت بازیکنی را نیاز داشته باشیم از او استفاده می‌کنیم.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: تیم سابر ایران نیاز به حمایت بیشتر مالی دارد البته مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برای ما زحمت کشیده‌اند و اگر بخواهیم در پاریس نتیجه خوبی بگیریم باید روی تیم سرمایه‌گذاری شود تا کادرفنی بهترین تصمیم‌ها را داشته باشد. باید برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد تا بهتر از قبل جامعه ورزش و همچنین شمشیربازی ایران را رو سفید کنیم. ما پتانسیل داریم بهترین نتیجه را بگیریم. با توجه به افزایش هزینه‌های اعزام باید نگاه، ویژه‌تر شود که مشکلات نداشته باشیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: سابر امین قربانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *