اعتراض مهاجران حاضر در مرز آمریکا و مکزیک به سیاست‌های مرزی کاخ سفید

9:59 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۱۷۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سردرگمی و سرگردانی مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک همچنان ادامه دارد

خبرگزاری میزان – مرز آمریکا و مکزیک یکی از اماکنی که در جهان است که نقض حقوق بشر در آن به شکلی گسترده و در سکوت بین المللی ادامه دارد.

به گزارش «رویترز»، مهاجران حاضر در مرز مکزیک و آمریکا پس از اعلام خبر تمدید سیاست‌های مهاجرتی دوران کرونا از سوی دولت آمریکا، مشکلات خود را مضاعف دیده و دست به برپایی اعتراض زدند.

از مارس سال 2020 آمریکا قانون 42 را براساس محدودیت‌های کرونایی در زمینه مهاجرت اعمال کرد و براساس آن به سرعت بیش از یک میلیون مهاجر را به مکزیک و دیگر کشورها بازگرداند.

اما تصمیم اخیر یک قاضی فدرال در «لوئیزیانا» سبب شد تا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا پایان سیاست فراگیر 42 را اعلام کند.

اما دولت آمریکا این قانون را مجددا تمدید کرد.

مهاجران حاضر در مرز مکزیک و آمریکا در گرمای شدید بیابان منتظر رسیدگی به پرونده‌های درخواست پناهجویی خود هستند.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد جمعیت مراکز اسکان مهاجران در مرز مکزیک اشباع شده است.

وی تخمین زد که حدود 6 هزار خانواده مهاجر در معرض خطر اخاذی، آدم ربایی و خشونت جنسی از سوی باندها و گروه‌های جنایتکار سازمان یافته قرار دارند.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا وعده داد بود سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه دوران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا را لغو کند، اما تاکنون برای عمل به وعده مذکور اقدامی نکرده است.

جمهوریخواهان آمریکایی که درصدد به دست آوردن کنترل کنگره در انتخابات میان دوره ای نوامبر سال جاری هستند، سیاست‌های مرزی «بایدن» را ملایم خواندند؛ در عین حال همقطاران «بایدن» در حزب دموکرات از ناتوانی وی در پایان دادن به محدودیت‌های دوران «ترامپ» انتقاد می‌کنند.

کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره تمدید محدودیت‌های مهاجرتی دوران کرونا پاسخی نداد.

مهاجران حاضر در مرزهای آمریکا و مکزیک با در دست داشتن بنرهایی با مضامین «از پناهندگی دفاع کن» و «دیگر قانون 42 وجود ندارد»، دست به برپایی تظاهرات زدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *