رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حضور رئیس کل دادگستری و دادستان استان خوزستان در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان

19:42 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۱۳۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن حضور در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان دستور ویژه ای در خصوص امدادرسانی و پذیرش بدون تشریفات مجروحان در مراکز درمانی استان را صادر کرد.

خبرگزاری میزان – علی دهقانی در گفت و گو با میزان، در خصوص حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، گفت: به محض اطلاع از وقوع حادثه به همراه دادستان و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان خوزستان و رئیس دادگستری و دادستان آبادان در محل حادثه حضور یافتیم.

وی تاکید کرد: ورود به به موقع دستگاه قضا به موضوعات مختلف از جمله وظایف اصلی این دستگاه در جهت حمایت از حقوق مردم و پیگیری مشکلات آنها است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن صدور دستور ویژه ای درخصوص امدادرسانی و پذیرش بدون تشریفات حادثه‌دیدگان در مراکز درمانی مراکز درمانی استان، گفت: امدادرسانی به این حادثه دیدگان باید در اولویت دستگاه های خدماتی و کادر درمانی شهرستان آبادان قرار گیرد.

دهقانی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدار در این حادثه، عنوان کرد: دادگستری استان رسیدگی ویژه نسبت به این حادثه خواهد داشت، از این رو برخورد قانونی و قاطعی با تمامی مسببان و کسانی که نقش مستقیم و غیرمستقیمی در این حادثه داشتند - بر اساس میزان تقصیر - صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده در اولویت کاری دادگستری استان خوزستان قرار دارد، بیان کرد: اگر این حادثه عمدی باشد باید تقصیر افراد در آن مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین گفت که میزان تلفات و خسارات احتمالی در این حادثه فعلاً در دست بررسی است.

دهقانی با اشاره به حضور دادستان استان خوزستان و بازپرس ویژه این پرونده در صحنه ریزش ساختمان در آبادان، گفت: دادستان استان خوزستان به همراه بازپرس ویژه این پرونده در صحنه ریزش ساختمان در آبادان حاضر بوده و تحقیقات خود را برای پیگیری این حادثه و علل و عوامل آن آغاز کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان اعلام کرد: در زمینه تامین امنیت و اموال مردم دستورات لازم نیز به نیروهای نظامی و انتظامی حاضر در منطقه صادر شده است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *