ریزش یک ساختمان 10 طبقه تجاری - اداری در آبادان/ آخرین آمار حادثه دیدگان 6 فوتی و 28 مصدوم

13:33 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۴۵۵
سخنگوی اورژانس کشور گفت: بر اثر ریزش یک ساختمان 10 طبقه ای تجاری - اداری در آبادان 2 نفر مصدوم شدند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی اورژانس کشور، مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: بر اثر ریزش یک ساختمان 10 طبقه ای تجاری - اداری در آبادان تا کنون 4 نفر مصدوم شدند و متاسفانه یک نفر هم بر اثر این حادثه فوت کرد و احتمال افزایش مصدومان و فوتی ها وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه مصدومان توسط کارشناسان اورژانس به مراکز خدمات درمانی انتقال داده شدند، اظهار کرد: 5 دستگاه آمبولانس و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

ریزش ساختمان در آبادان

تا ساعت 14:16تعداد قربانیان حادثه به 16 مصدوم و 2 فوتی رسید.

دستور رئیس کل دادگستری خوزستان برای پیگیری حادثه ریزش ساختمان

پس از حادثه ریزش ساختمان در آبادان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی جهت رسیدگی به موضوع صادر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

افزایش تعداد فوتی‌های حادثه آبادان به 3 نفر

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از افرایش تعداد فوتی‌های ریزش ساختمان در آبادان به۳ نفر خبر داد و گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مجروح شده‌اند و تلاش‌های برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور همچنین احتمال محبوس شدن 50 نفر در ساختمان خبر داد و اظهار کرد: رنج سنی مصدومان جوان است و در میان مصدومان یک پسر بچه 10 ساله بدحال وجود دارد.

سخنگوی اورژانس: تعداد فوتی‌ها به 4 نفر رسید

به گفته خالدی تعداد مصدومان تا ساعت 15 و 12 دقیقه به 25 و تعداد فوتی‌ها به 4 تن رسید.

به گزارش روابط عمومی اورژانس آبادان در حال حاضر دو بالگرد، دو اتوبوس آمبولانس، 26 آمبولانس و ۱۱۵ نفر از پرسنل اورژانس هم اکنون حضور دارند.

افزایش توان اورژانس در حادثه ریزش ساختمان در آبادان

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر دو بالگرد اورژانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، 26 دستگاه آمبولانس و 115 نیروی اورژانس برای خدمت رسانی به مصدومان حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان، حضور دارند.

آمادگی شهرداری تهران برای اعزام نیرو به آبادان

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه تیم‌های آماده مجموعه آتش‌نشانی و ستاد بحران آمادگی این را دارند که در صورت نیاز مدیریت شهری آبادان و موافقت شورای شهر تهران به کمک نیروهای امدادی در آبادان بشتابند، گفت:‌ مدیریت شهری آمادگی خود را برای کمک به مدیریت شهری آبادان اعلام می‌کند.

فراجا: شهروندان از تجمع در محل ریزش ساختمان متروپل خودداری کنند

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی شهرستان آبادان از شهروندان ساکن منطقه اطراف ساختمان متروپل درخواست تا از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

تعداد فوتی ها به 5 تن و مصدومین به 27 نفر رسید

عباسی پور فرماندار آبادان در خصوص آخرین وضعیت حادثه دیدگان ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان گفت: تعداد فوتی ها به5 تن و مصدومین به 27 نفر رسیده است.

وی افزود: 30 تا 40 درصد از ساختمان که در خیابان اصلی بوده ریزش کرده است و اطلاعات تکمیلی اعلام می شود.

فرماندار آبادان از مردم درخواست کرد فعلا در محل حادثه حضور پیدا نکنند چرا که امکان ریزش مجدد ساختمان وجود دارد.

شهرداری تهران آماده اعزام نیروهای حرفه‌ای آتش‌نشانی به آبادان است

در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد، علیرضا زاکانی در واکنش به این حادثه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن اعلام آمادگی شهرداری تهران برای کمک به مردم آبادان نوشت: اخبار حادثه ساختمان متروپل شهر آبادان سبب نگرانی افکار عمومی و به خصوص مردم عزیز خوزستان شده است، تیم زبده و حرفه ای امداد و نجات آتش نشانی شهرداری تهران با همراهی اعضای محترم شورا آماده کمک و اعزام به آبادان است. برای این عزیزان دعا می کنیم.

دستور معاون اول رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

محمد مخبر بلافاصله پس از اطلاع از وقوع ریزش ساختمان متروپل در شهر آبادان، در تماس های تلفنی جداگانه با استاندار خوزستان و فرماندار آبادان، دستورات لازم برای بسیج امکانات جهت کمک به مصدومان و مجروحان این حادثه را صادر کرد و ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان این حادثه و ابراز همدردی با مصدومان، خواستار بررسی دقیق علل وقوع این اتفاق شد.

دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان

رئیس جمهور که در سفر عمان به سر می برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه های امداد و نجات سازمان آتش نشانی تهران برای امداد به آسیب دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

دستور ویژه وزیر کشور به استاندار خوزستان در پی ریزش ساختمان

طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی به دنبال حادثه دلخراش ریزش بخشی از ساختمان متروپل در شهرستان آبادان، در تماس تلفنی با استاندار خوزستان خواستار به کارگیری همه امکانات برای رسیدگی فوری به حادثه دیدگان و نجات محبوسان احتمالی زیر آوار شد.

وزیر کشور در این تماس تلفنی از صادق خلیلیان خواست، با به کارگیری همه ظرفیت ها و امکانات، برای نجات افرادی که احتمالا در پارکینگ و طبقه همکف این ساختمان گرفتار شده اند، تسریع شود.


وی همچنین به سازمان مدیریت بحران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور دستور دارد همه امکانات خود را در این زمینه به کار گیرند و در اسرع وقت نسبت به بررسی کارشناسانه این حادثه اقدام کنند.


علاوه بر این، وزیر کشور خواستار معرفی مسببان و متخلفان این حادثه به دستگاه قضایی شد.


مجتمع در دست ساخت متروپل در مرکز شهر آبادان و در منطقه‌ای پر رفت و آمد قرار دارد.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان ریزش ساختمان در آبادان

طبق اعلام وبدا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس  تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان در بیمارستان های این شهرستان و در صورت نیاز در مراکز درمانی اهواز انجام گیرد.

در این تماس تلفنی همچنین دکتر محمدحسین سرمست رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و  کادر درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس و رسیدگی های درمانی به حادثه دیدگان ، به وزیر بهداشت ارائه کرد.

بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان، ظهر دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ فرو ریخت که تا کنون پنچ نفر فوتی و ۲۷ مصدوم داشته است.

اعزام ۵۰ نفر از نیروهای زبده آتش نشانی تهران به آبادان

جلال ملکی در گفت‌وگو با میزان بیان کرد: در پی ریزش برج تجاری – اداری متروپل در آبادان و بنا به درخواست مسئولان منطقه حادثه دیده مبنی بر اعزام نیروهای آتش نشانی، به دستور علیرضا زاکانی شهردار تهران، نیروهای آوار برداری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به آبادان اعزام خواهند شد.

وی افزود: مقرر شد تا ۵۰ نفر از نیروهای زبده به همراه ۱۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به آبادان اعزام شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: به دلیل تسریع در اعزام نیروها، ۳۰ نفر از نیروها و دستگاه‌های سازمان آتش نشانی به صورت هوایی به محل حادثه اعزام شوند.

به گفته ملکی ما باقی نیروها و تجهیزات تا ساعتی دیگر به سمت آبادان اعزام خواهند شد.

اسامی مصدومان و جان باختگان حادثه آبادان

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت: تاکنون امیر لفطوی، مهدی اسماعیلی، مهدی کشکی، علی نیک پور قنواتی و یک فردی که هویت وی مشخص نیست در پی حادثه ریزش یک ساختمان ۱۰ طبقه ای تجاری – اداری در آبادان جان خود را از دست داده اند. 

سخنگوی اورژانس کشور افزود: همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

اسامی مصدومان بستری شده شامل:

بیمارستان ۱۷ شهریور
۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری
۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله
بیمارستان امام خمینی
۱. نگار درآباد ۲۸ساله
۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله
۳. منصور توسلی ۶۱ساله
۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله
۵. عبدا… باوی پور
۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله
۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله
۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله
۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص
۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله
۱۲ حدیث هاشم مطوری
۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد
۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله
۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله
۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص
۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله
۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله
بیمارستان شهید بهشتی
۱. طارق قیم ۳۵ سال
۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله
۳. عبدا… بحرانی پور ۲۴ ساله
۴. مسیح صادقی ۷ساله
۵. حمیدصادقی
۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جستجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد. احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

تعداد فوتی ها به 6 تن و مصدومین به 35 نفر رسید

رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان درباره آخرین آمار حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان گفت:6 نفر فوت کردند و 35 تن مصدوم شده‌اند.

حضور رئیس کل دادگستری و دادستان استان خوزستان در محل حادثه

دهقانی، رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن حضور در محل حادثه ساختمان متروپل آبادان دستور ویژه ای در خصوص امدادرسانی و پذیرش بدون تشریفات مجروحان در بیمارستان های استان را صادر کرد.

وی گفت: پس از بررسی های لازم با قصور و تقصیر مسببان حادثه برخورد قضایی لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پی ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان به بازرس کل ویژه استان خوزستان ماموریت داد

در پی ریزش ساختمان 10 طبقه متروپل در آبادان و فوت، مصدومیت و گرفتار شدن تعدادی از هموطنان در زیر آوار، ذبیح الله خداییان ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومین، با صدور دستوری به محمد آقاجری بازرس کل ویژه استان خوزستان، به وی ماموریت داد با حضور در صحنه و نظارت بر نحوه امدادرسانی، آواربرداری و رسیدگی به وضعیت مصدومان، ابعاد مختلف حادثه را از حیث ایمنی ساختمان، رعایت اصول شهرسازی و معماری و صدور مجوزهای ساخت و ساز بررسی و نسبت به معرفی متخلفین احتمالی به مراجع قضایی و اداری اقدامات لازم را انجام دهد.

افزایش تیم‌های امدادی و عملیاتی هلال‌احمر برای کمک به حادثه‌دیدگان

ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به تداوم عملیات امدادرسانی در آبادان، در حال حاضر ۱۹ تیم شامل ۹۲ نفر از شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، ماهشهر، دشت آزادگان، اهواز، شادگان به همراه ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب، ۲ تیم واکنش سریع استان و یک تیم ارتباطات رادیویی در محل حادثه مستقر و در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۸ خودروی عملیاتی شامل ۶ دستگاه آمبولانس، ۴ دستگاه خودروی نجات، ۶ دستگاه خودروی پشتیبانی، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی و یک دستگاه خودروی فرماندهی تجهیزات و لجستیک بکارگیری شده در این عملیات هستند.

ولی پور اضافه کرد: همچنین تا این لحظه ۶ نفر جان خود را از دست داده اند که ۵ نفر در محل حادثه و یک نفر هم در بیمارستان بوده است.

معاون اول رئیس جمهور: مفقودین حادثه آبادان پیدا شدند/ تا الان کسی مدعی مفقودی نشده است

محمد مخبر در گفت و گو‌ با خبر ۲۱ ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به این حادثه گفت: از همان لحظات اول، استاندار استان در صحنه حاضر بوده و همه امکانات استان خصوصا شهرهای همجوار به کارگیری شده است.

وی اعلام کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی از استاندار آبادان افراد مفقود شده پیدا شده اند و تا الان کسی مدعی مفقودی نشده است.

مخبر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تهران برای کمک رسانی به این حادثه نیز اظهار داشت:در تهران هم از همان لحظات اول ، با اینکه رئیس جمهور در سفر بودند تماس گرفتند و مسئله را پیگیری کردند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تمام گروه های امدادی شهرداری تهران از ساعت ۱۵ امروز در فرودگاه هستند تا بتوانند به آبادان اعزام شوند ولی به دلیل گرد و غبار در آبادان و شهرهای همجوار فعلا امکان پرواز وجود ندارد، البته بخشی از این گروه امدادی در حال تدارک برای اعزام از راه زمینی هستند.

تعداد فوتی ها به 6 تن و مصدومین به 29 نفر رسید

در آخرین آمار حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان 6 نفر فوت کردند و 29 تن مصدوم شده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *