امیری: برنامه‌ریزی‌ام کسب بهترین نتیجه در هانگژو بود/ حفظ انگیزه ورزشکاران در چنین شرایطی سخت است

9:45 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۴۰۶
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
قهرمان پارالمپیک توکیو گفت: کشورهایی که رقبای ما هستند دوباره می‌توانند جایگاه ما را در رنکینگ جهانی با خطر مواجه کنند.

حامد امیری در گفت‌وگو با میزان، درباره رکوردشکنی‌اش در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور اظهار داشت: خداراشکر با ثبت رکورد ۳۲ متر و ۸ سانتی متر، توانستم رکوردم را نسبت به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ارتقاء دهم و بهترین عملکردم را در پرتاب دیسک داشته باشم. این مسابقات تحت پوشش IPC بود و یک نماینده هم از کشور آفریقای‌جنوبی برای نظارت حضور داشت زیرا رکوردهایی که بر جای می‌گذاشتیم ثبت جهانی می‌شد.

وی افزود: برای ثبت این رکورد بعد از بازی‌های پارالمپیک توکیو تمریناتم را متوقف نکرده‌ام و تمرکز خود را بیشتر روی پرتاب دیسک قرار دادم تا در مسابقات قهرمانی کشور در این ماده نیز رکورد خوبی را به ثبت برسانم. البته تصمیم و برنامه من شرکت در هر ۳ ماده دیسک، نیزه و وزنه بود، اما در نهایت به این نتیجه رسیدم تا بتوانم حد نصابم را در پرتاب دیسک افزایش دهم.

قهرمان پارالمپیک توکیو در مورد تعویق بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: برنامه‌ریزی‌ام برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین بود، اما پس از اینکه این بازی‌ها به تعویق افتاد باز هم در شرایط آمادگی خوبی قرار دارم، هرچند تعویق بازی‌های آسیایی به ضرر ورزشکاران بود و حفظ انگیزه در چنین شرایطی واقعاً سخت است. برنامه‌ریزی‌ام این بود تا در هانگژو بهترین نتیجه را بگیرم. اکنون 2 بحث مطرح است؛ ابتدا اینکه ورزشکارانی هستند که می‌توانند آمادگی خود را بالا ببرند، بحث دیگر این است کشورهایی که رقبای ما هستند دوباره می‌توانند جایگاه ما را در رنکینگ جهانی با خطر مواجه کنند.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: با جود اینکه بازی‌های پاراآسیایی چین لغو شد، اما با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک اردوها همچنان برقرار است و ملی‌پوشان در اردو حضور دارند. زیرا در برخی رشته‌های ورزشی پس از تعویق بازی‌های هانگژو اردوهای آنها هم تعطیل شد. اینکه مسئولان هوای ما را دارند اتفاق خوبی است و کمک می‌کند تا ورزشکار با انگیزه بالاتری به تمرین بپردازد تا در مسابقات آتی بهترین نتیجه را برای ایران به دست بیاورد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *