هاشمی: معیار دعوت به تیم ملی بسکتبال مشخص نیست/ اکنون بهترین زمان برای پوست‌اندازی است

8:41 - 03 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۳۶۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال ایران گفت: حق مجید رحیمیان بود که با نمایش درخشانش در این فصل به تیم ملی دعوت شود،.

امیر هاشمی در گفت‌وگو با میزان، با انتقاد از لیست 21 نفره تیم ملی بسکتبال و عدم دعوت از بازیکنانی که شایستگی خود را در لیگ برتر نشان داده بودند، اظهار داشت: در این فصل تیم مس رفسنجان که هدایتش برعهده من بود، واقعا عملکرد خوبی چه از نظر نتیجه‌گیری و چه از لحاظ فنی به نمایش گذاشت و کسب عنوان ششم لیگ برتر بسکتبال آن هم در حضور تیم‌های صاحب نام نشان دهنده تلاش بازیکنان است. به نظرم اگر ارمغانی به عنوان سرمربی تیم ملی از ماه‌ها قبل در ایران حاضر می‌شد و بازی‌ها را می‌دید، قطعا بازیکنان جوانی که در لیگ درخشیدند را هم دعوت می‌کرد، اما اینگونه نشد. اولین تیمی بود که در این فصل نخستین باخت مهرام را رقم زدیم و حتی در مرحله حذفی با اختلاف بسیار کم و 4 امتیازی مغلوب تیم قهرمان لیگ یعنی شهرداری گرگان شدیم.

وی افزود: در 5 بازی متوالی در لیگ و آن هم بدون بازیکنان خارجی و تنها با تکیه بر جوانان شایسته‌ای که در اختیارمان بود به برتری رسیدیم. به نظرم حق‌مان بود که 2 بازیکن از تیم مس رفسنجان بود به تیم ملی دعوت شود. واقعا متوجه نشدم معیار دعوت بازیکنان به تیم ملی چه بوده است. اکنون از تیم دهم لیگ بازیکن به اردوی تیم ملی دعوت شده، اما از تیم مس رفسنجان که ششم شده، هیچ بازیکنی دعوت نشده است. واقعا حق مجید رحیمیان بود که با نمایش درخشانش در این فصل به تیم ملی دعوت شود، اما متاسفانه این بازیکن مستعد در لیست 21 نفره هم قرار نگرفته است.

سرمربی تیم بسکتبال صنعت مس رفسنجان در واکنش به عدم دعوت از بازیکنان باتجربه‌ای مانند مهدی کامرانی و اصغر کاردوست از سوی ارمغانی به اردوی تیم ملی، خاطرنشان کرد: با نگاه به لیست نفرات دعوت شده به نظرم می‌توان جواب این سوال را داد، چرا که تیم ملی بسکتبال ایران واقع به پوست‌اندازی گسترده‌ای نیاز دارد و قطعا عدم دعوت از بازیکنانی مانند کامرانی و کاردوست تنها به خاطر شرایط سنی بوده است. بالاخره یک زمان باید این جوانگرایی و پوست‌اندازی صورت گیرد و به نظرم اکنون زمان مناسبی برای انجام این کار است.

هاشمی در مورد انتخاب سعید ارمغانی به عنوان سرمربی تیم ملی بسکتبال و عدم استفاد از مربیان خارجی، گفت: ارمغانی هرچند سال‌ها در ایران مربیگری نکرده، اما در این مدت فعالیت بسیار خوبی در بسکتبال پایه در کشورهای اروپایی و مجارستان داشته و فردی به روز و با دانش است. به نظرم در حال حاضر مربیان ایرانی در حدی هستند که نیازی به حضور مربیان خارجی نداشته باشیم و قطعا ارمغانی هم اگر حمایت شود، می‌تواند موثر باشد. تنها خواسته من از سرمربی جدید تیم ملی اینست که به تمام تیم‌ها توجه کنند تا هیچ بازیکنی به دلیل دیده نشدن انگیزه خود را از دست ندهد.

وی در پایان در مورد برنامه خود برای فصل آینده، تصریح کرد: هنوز صحبتی درخصوص ادامه حضورم به عنوان سرمربی تیم مس رفسنجان نشده و قرار است هفته آینده یک جلسه با مدیران باشگاه داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *