مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: اجرای کاداستر به جریان قضا زدایی در قوه قضاییه سرعت می‌دهد/ صدور سند کاداستری کامل اراضی نیروهای مسلح تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱

9:15 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۱۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به تشکیل کارگروه‌های جهادی تخصصی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و از کاداستر کامل اراضی و املاک نیروهای مسلح تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محمدعلی فلاح در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به «قضا زدایی»، این سیاست را گامی در جهت تحقق تحول قضایی در دستگاه قضا برشمرد و بیان کرد:  این سیاست، اقدامی مثبت از سوی  رئیس دستگاه قضا به ویژه در بحث تحقق حقوق عامه است.

مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تأکید بر نقش اجرای کاداستر، به عنوان محرکی در سرعت دهی به تحقق سیاست قضازدایی در قوه قضاییه، با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد ورودی پرونده‌ها در مراجع قضایی به شکل مستقیم و غیر مستقیم به  حوزه املاک و اراضی بر می‌گردد، افزود: اجرای کاداستر حجم قابل توجهی از ورودی این پرونده‌ها به دستگاه قضا را کاهش می‌دهد.

فلاح با اشاره به نگاه و تأکید ویژه حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به بحث اطاله دادرسی، تصریح کرد: اجرای کاداستر در حل مشکلات پیرامون اطاله دادرسی در قوه قضاییه بسیار مهم و تأثیرگذار است.

مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه با اجرای کاداستر، تَشتت آرا نیز از بین خواهد رفت، اضافه کرد: اجرای کاداستر، تأثیر بسزایی در سیستم قضایی کشور دارد.

فلاح در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر تشکیل کارگروه‌های جهادی تخصصی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، از فعالیت کارگروه مختص به اراضی و املاک نیروهای مسلح در مجموعه این کارگروه‌ها خبر داد و تصریح کرد: این کارگروه‌ها در دوره تحول و تعالی در این سازمان تشکیل شدند و در سال ۱۴۰۰ به بیش از اهداف تعیین شده دست پیدا کردیم.

مدیر کل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا بیان اینکه موفقیت خوبی در صدور سند کاداستر اراضی و املاک نیروهای مسلح داریم، از کاداستر تمامی اراضی و املاک متعلق به نیروهای مسلح تا نیمه دوم سال ۱۴۰۱ خبر داد و اضافه کرد:  از طرفی هم اراضی که فاقد سند هستند، با اجرای مسیر قانونی منجر به صدور سند کاداستر خواهد شد.

فلاح اظهار کرد: اقدامات رئیس قوه قضاییه در جامعه امیدآفرین است و تمام تلاش دستگاه قضا، تحقق حقوق عامه است.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *