افزایش همکاری‌های همه جانبه میان ایران و ایکائو

17:12 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۳۱۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئيس سازمان هواپيمايی كشوری در ديدار با مدير دفتر ناوبری هوايي ايكائو بر افزايش همكاری‌هاي همه جانبه ميان ايران و ايكائو تاكيد كرد و گفت: شعار صنعت حمل ونقل هوايي ايران، همكاری مشترک و ايفای نقش‌هايی است كه توسط ايكائو بر عهده ما گذاشته شده است.

خبرگزاری میزان _ كاپيتان محمد محمدی بخش، در ديدار با مدير دفتر ناوبری هوايی سازمان جهانی هواپيمايی كشوری (ايكائو)، كه به منظور برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع "همکاری بخش های نظامی-غیرنظامی هوانوردی " به ايران سفر كرده اند، از ايكائو به منظور برنامه ريزی و برپايی اين كارگاه آموزشی تشكر و قدردانی كرد.

وی با بيان اين مطلب كه برپايی كارگاه آموزشی مذكور، شروع مناسبی برای افزايش همكاری‌ها و تعامل بيشتر دو جانبه بين ايكائو و سازمان هواپيمايی كشوری است، افزود: ايران جزء پيشگامان عضويت در ايكائو به شمار می رود و از سابقه طولانی در همكاری با ايكائو و ساير سازمان‌های بين المللی هوانوردی برخوردار است.

محمدی بخش با تاكيد بر اين كه ايران از نظر موقعيت، جزء كشورهای منحصر به فرد منطقه در حوزه ناوبری هوايی و فرودگاهی به شمار می رود، اظهار داشت: ايران علی رغم تمامی محدوديت ها، همواره در تمامی رويدادها و اتفاقات بين المللی، در مديريت بحران های منطقه ای در ترافيك هوايی پيشگام و فضای ايمن و آرامی را برای پروازهای عبوری فراهم كرده است.

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری، افزود: با توجه به بحران كشورهای سوريه، عراق و افغانستان، ايران همواره تسهيل كننده تردد هوايی بوده و به عنوان كشوری بزرگ در منطقه نقش سازنده ای در مديريت جريان ترافيك هوايی ايفا كرده و به همين منظور برای ارتقاء و بهبود اين نقش، نيازمند كمك سازمان جهانی هواپيمايی كشوری هستيم.

محمدی بخش در ادامه، خواستار ايفای نقش موثرتر ايران در ايكائو و به صورت متقابل استفاده ايران از توانمندی‌های ايكائو برای ارتقاء دانش تخصصی و توان عملياتی متخصصان اين صنعت شد و انتظار خود را اينگونه بيان كرد: در حوزه تحريم ها، حرف های زيادی داريم تا بتوانيم با همكاری شما در حوزه افزايش ايمنی هوانوردی به دنيا كمک كنيم.

ايكائو پدر خانواده صنعت هوانوردی دنياست

وی با بيان اينكه اعمال تحريم های غيرقانونی عليه كشور ما، خارج از چارچوب ها و اهداف ايكائوست، گفت: تمامی كسانی كه در دنيا در حوزه هوانوردی فعاليت می‌كنند، عضو خانواده بزرگ ايكائو هستند، بنابراين نبايد دچار تزلزل شوند و در اين ميان ايكائو نقش پدر اين خانواده را عهده دار بوده و بايد بتواند نقش خودش را به نحو احسن اجرا كند.

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری همچنين افزود: با توجه به اهداف ايكائو كه بر توسعه و پيشرفت حمل ونقل هوايی تاكيد می كند از ايكائو انتظار می رود در جهت تحكيم برنامه ها و توسعه اصول هوانوردی امكان برخورداری از اصل برابری ميان كشورهای متعاهد را فراهم كند.

بين بخش نظامی و غير نظامی هوانوردی هماهنگی مناسبی وجود دارد

محمدی بخش به هماهنگی مناسب بين سازمان هواپيمايی كشوری، شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی و نيروهای مسلح كشور (بخش نظامی و غير نظامی هوانوردی) اشاره و اظهار اميدواری كرد: با همكاری شما بحث آموزش و توسعه نرم افزاری و سخت افزاری در اين حوزه ارتقا يابد.

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری، با بيان اينكه از حرفه ای ترين متخصصان دنيا در تمام حوزه های عملياتی و فنی در ايران حضور دارند، افزود: امروز كنترل اين فضا با همه تحريم ها و محدوديت ها به نحو احسن اجرا می شود و اين امر بيانگر علاقه ما به حوزه ايمنی و امنيت هوانوردی است.

وی در ادامه به وضعيت صنعت حمل و نقل هوايی و خدمات اين صنعت به مردم در دوران شيوع كرونا اشاره كرد و افزود: در طول مدت دو سال، شرايط بسيار سخت در حوزه اقتصادی برای بخش هوايی دنيا سپری شد و صنعت هوايی تلاش كرد تا بتواند زنده و سرپا بماند و ميلياردها ماسك و واكسن توسط بخش هوايی دنيا جابه جا شد و اين نشانگر نقش مهم صنعت حمل و نقل هوايی در حوزه اجتماعی است.

محمدی بخش، تصريح كرد: خدمات هوانوردی ارائه شده توسط ايران در بحران ها و بلايای طبيعی از جمله جنگ، سونامی، زلزله، آتش سوزی، انتقال واكسن، ماسك، تجهيزات پزشكی و … در منطقه و جهان، تنها می تواند توسط مجموعه هوايی قدرتمند انجام شود، برهمين اساس افتخار داريم كه علی رغم تمام محدوديت ها و سختی ها، پرچمدار حمايت از كشورها و ارائه كمك های بشردوستانه توسط حمل ونقل هوايی هستيم.

رئيس سازمان هواپيمايی كشوری به خدمات هوانوردی ايران در سونامی هائيتی، اطفای حريق آتش سوزی جنگل های گرجستان، تركيه و حتی اعلام آمادگی ايران در خاموش كردن جنگل های آمريكا اشاره كرد و افزود: همچنان می توانيم در حوزه هواپيمايی و هلی كوپتری كمك زيادی به كشورها ارائه دهيم، چرا كه خدمات بشر دوستانه و ايمن؛ شعار خلبان ها، كنترلرها، مهندسان و تمام فعالان در خدمات هوايی ايران است و اين وظيفه من و شما را خيلی سنگين تر می كند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *