کشف سه هزار تن کالای اساسی احتکاری و دستگیری 519 متهم طی 72 ساعت گذشته

13:21 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۸۷۲۴
فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از 3 هزار تن کالای اساسی و معیشت محور احتکاری و دستگیری 519 متهم طی 72 ساعت گذشته در کشور خبرداد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار غلامرضا رضائیان ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت آزادسازی خرمشهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای کمک به معیشت مردم و پیگیری مطالبات مردمی در ادامه سلسله طرح های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور قرارگاه امین، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی بررسی و بازدیدهای مستمر میدانی از محل نگهداری و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور مردم را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق و احتکار کالاهای معیشت محور اولویت اصلی پلیس امنیت اقتصادی است، افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی طی 72 ساعت گذشته با تشکیل یک هزار و 394 گروه مشترک از 2 هزار و 393 محل نگهداری و توزیع کالاهای اساسی بازدید و در بازرسی از آن ها بیش از 3 هزار تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، حبوبات، نهاده های دامی، بیش از 28 هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و ... را به همراه 160 هزار و 188 عدد انواع دارو، 2 هزار و 960 دستگاه انواع لوازم خانگی، 7 هزار و 276 قطعه لوازم صنعتی و ابزار آلات، 12 هزار و 282 قطعه لوازم یدکی خودرو در کشور کشف کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: این پلیس در مقابله و مبارزه جدی با قاچاق و احتکار کالای اساسی و معیشت محور به هیچ وجه کوتاه نمی آید و در این خصوص هم 61 انبار و محل نگهداری کالای اساسی و معیشت محور به علت تخلف و احتکار پلمب و 519 متهم نیز دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از 2 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: در این رابطه 232 خودرو توقیف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه پارکینگ و متهمان نیز تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار رضائیان در پایان از همراهی هموطنان در اجرای سلسله طرح های مقابله ای با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: پلیس احتکار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *