رئیس کل دادگستری ایلام: پرونده‌های زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری پایش و غربالگری می‌شوند

12:00 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۸۴۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری ایلام با همراهی جمعی از معاونین دادگستری و قضات استان از زندان مرکزی ایلام بازدید کرد و با زندانیان دیداری چهره به چهره داشت و به بررسی درخواست های آنان پرداخت.

خبرگزاری میزان-علی‌محمدی اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات زندانبانی که در زندان های استان انجام شده است، مشهود و قابل تقدیر است و خدماتی که در زندان های استان ارائه می شود با حفظ کرامت زندانیان همراه بوده و زمینه اصلاح و بازپروری آنان را فراهم می کند.

وی با اشاره به تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص رعایت حقوق زندانیان، متهمان و افراد احضار و بازداشت شده، لزوم توجه به کرامت انسانی این افراد از سوی مسئولان مربوطه را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب، شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا از احتمال هرگونه لطمه و آسیبی به مددجویان جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام کاهش جمعیت کیفری زندان ها را به عنوان یکی از سیاست های مهم قوه قضاییه مورد تأکید قرار داد و بر لزوم بازدید مسئولان قضایی از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها تأکید کرد و این موضوع را در جهت شناسایی سریع نواقص و کاستی‌ها و حل و فصل فوری مشکلات بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

وی افزود: طی دو هفته آتی مجددا با جمعی از دادستان ها، قضات، دادیاران و دیگر مراجع قضایی به بازدید زندان خواهیم آمد و پرونده های زندانیان با هدف کاهش جمعیت کیفری و بهره مندی از تسهیلات قضایی، پایش و غربالگری خواهد شد.

گفتنی است در جریان این بازدید رئیس کل دادگستری استان ایلام با حضور در بند‌ها و ندامتگاه‌های مختلف و در ملاقات چهره به چهره با زندانیان ضمن استماع درخواست های آنان، دستوراتی را برای رسیدگی به موارد مطرح شده، صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *