آغاز گام دوم شفافیت شرکت‌ها / صورت‌های مالی شرکت‌های بخش عمومی کشور منتشر می‌شود

10:17 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۸۱۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تا ساعاتی دیگر در گام دوم شفافیت شرکت ها، وزارت اقتصاد صورت های مالی تعدادی از شرکت های بخش عمومی کشور را منتشر خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - در راستای وعده روز گذشته وزیر امور اقتصادی و دارایی تا ساعاتی دیگر در گام دوم شفافیت شرکت ها وزارت اقتصاد، صورت‌های مالی تعدادی از شرکت های بخش عمومی کشور را منتشر خواهد کرد.

لازم به ذکر است وزارت امور اقتصادی و دارایی در دولت سیزدهم در راستای شفافیت اقتصادی، انتشار صورت‌های مالی شرکت های بخش عمومی کشور را نیز در دستور کار قرار داده است.

پیش از این وزارت اقتصاد گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت های مالی سال مالی 1398 مربوط به 296 شرکت دولتی اعم از مادرتخصصی، اصلی و فرعی و همچنین گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت های مالی سال 1399 مربوط به 313 شرکت دولتی از جمله 7 بانک، 2 بیمه دولتی و همچنین 4 شرکت تابعه این وزارتخانه را در سامانه کدال منتشرو در دسترس عموم قرار داده بود.

سال‌های متمادی است که صورت های مالی شرکت های دولتی پس از انتشار و حسابرسی توسط حسابرس مستقل، به تصویب مجامع عمومی می‌رسد اما تصویری از کم و کیف عملکرد مالی این شرکتها و نقاط قوت و ضعف احتمالی موجود در عملکرد مالی شرکتهای دولتی و مدیران آنها برای عموم مردم منعکس نمی‌شد. 

انتشار عمومی صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکتهای دولتی و عمومی به همراه گزارشهای حسابرس مستقل و بازرس قانونی مربوط که باعث افزایش شفافیت مالی از طریق اطلاع و دسترسی عمومی به تمامی زوایای آثار مالی فعالیت های این شرکت ها می شود، پاسخی به این نیاز و جبران کننده این کمبود است و فضای پرسشگری عمومی را تقویت و مطالبات نسبت به پاسخگویی مدیران شرکتها را افزایش می دهد.

گفتنی است اواخر فروردین ماه امسال در ادامه برنامه‌های شفافیت مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورتهای مالی سال مالی ۱۳۹۸، (۳۱۲) شرکت دولتی اعم از مادرتخصصی، اصلی و فرعی و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی به انضمام صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹، (313) شرکت دولتی در سامانه کدال منتشر و در دسترس عموم قرار گرفت .

همچنین صورت‌های مالی حسابرسی شده تعداد هفت بانک، ۲ بیمه دولتی و همچنین چهار شرکت تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال گذشته در سامانه کدال منتشر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *