رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

در جریان بازدید معاون دادستان تهران از ندامتگاه رجایی شهر یک زندانی آزاد و 2 مددجو به مرخصی اعزام شدند

10:11 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۸۰۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سرپرست دادسرای جرایم جنایی تهران به همراه جمعی از قضات این دادسرا با حضور در زندان رجایی شهر ضمن دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با زندانیان، به درخواست‌ها و مشکلات آن‌ها رسیدگی و دستورات قضایی لازم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - محمد شهریاری در بازدید از زندان رجایی شهر بیان کرد: این بازدیدها در راستای تأکیدات رئیس قوه قضاییه و دادستان تهران مبنی بر حضور مستمر و مؤثر قضات در زندان‌ها به منظور نظارت بر شرایط و نحوه نگهداری متهمان و محکومان و زمینه سازی برای بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه، صورت گرفته است.

وی افزود: پیرو بازدیدهای دوره‌ای و هفتگی این بار به همراه سه نفر از قضات دادسرا به مدت چهار ساعت در اندرزگاه شماره دو زندان رجایی شهر حضور یافتیم و در دیدار و گفت‌وگوی مستقیم با بیش از ۱۰۰ نفر از مددجویان به مشکلات و درخواست‌های آن‌ها رسیدگی کردیم.

معاون دادستان تهران اظهار کرد: در این بازدید با مطالعه پرونده و بررسی شرایط، یک زندانی آزاد و 2 نفر به مرخصی اعزام شدند و پرونده تعدادی از محکومان جهت اعمال ماده 429 قانون مجازات اسلامی و یا مواد 510 و 511 قانون آیین دادرسی کیفری به محاکم ارسال شد.

وی افزود: همچنین در راستای تأکیدات دادستان تهران درخصوص پیگیری روند صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، از روند برگزاری جلسات صلح و سازش توسط مددکاران زندان بازدید به عمل آمد و ارشادات لازم برای سعی حداکثری در اخذ رضایت با رعایت حقوق شرعی و توجه به احساسات و عواطف اولیاء دم ارائه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *