رئیس کل دادگستری بوشهر: برای تمامی زندانیان زن استان ایجاد اشتغال شده است/ اشتغال 500 زندانی در 7 کارگاه

8:53 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۳۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: برای تمامی 47 زندانی زن استان بوشهر شرایط اشتغال فراهم شده است و در حال حاضر نیز حدود 500 مددجو در 7 کارگاه مستقر در زندان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

علی جمادی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با اقدامات دادگستری و اداره‌کل زندان‌های استان بوشهر به جهت اشتغال زندانیان استان و استفاده از ارفاقت قانونی برای صیانت از حقوق آنان، اظهارکرد: در راستای بازآموزی و تولید نیروی انسانی ماهر درجامعه باید تلاش شود، زیرا این امر می‌تواند علاوه بر کمک به باز اجتماعی شدن زندانیان آمار بازگشت مجدد مددجویان به زندان‌ها را نیز کاهش دهد.

 وی افزود: در همین راستا  تعداد 7 کارگاه در زندان‌های استان بوشهر دایر شده که حدود 500 مددجو در این کارگاه‌ها اشتغال دارند و یا در قالب اشتغال نشسته در بندهای زندان مشغول فعالیت هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به این موضوع که از تعداد این 7 کارگاه 3 مورد در زندان مرکزی بوشهر و 4 مورد در زندان های سایر شهرستان ها دایر هستند، اضافه کرد: استان بوشهر در مجموع  47 نفر زندانی زن دارد که  31 نفر از آن‌ها در زندان حاضر هستند و به  16 نفر نیز با استفاده از ارفاقات قضایی و قانونی مشمول اعطا مرخصی شده اند که برای تمامی این بانوان زندانی شرایط اشتغال فراهم شده است.

جمادی در ادامه بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون برای 86 زندانی رای باز اشتغال ایجاد شده است.

 وی با  تاکید بر پرهیز از هرگونه اجحاف در حق زندانیان، گفت: به منظور صیانت از حقوق زندانیان در سال جاری 70 زندانی از بوشهر به شهر محل اقامت خود منتقل و همچنین 51 زندانی از سایر استان‌ها در زندان‌های استان بوشهر پذیرش شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین عنوان کرد: در سال جاری 382 مورد دادرسی الکترونیک و به صورت غیر حضوری در استان بوشهر انجام شده است.

جمادی اضافه کرد: با کمک ستاد دیه استان بوشهر و جلب رضایت شکات از ابتدای سال تاکنون 47 زندانی آزاد شده اند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری بوشهر در جمع زائران راهیان نور حاضر شد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *