موسوی: استقلال سزاوارترین تیم برای قهرمانی بود/ لیگ امسال فقط شده بود بیانیه و درگیری

0:23 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۳۰۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: بین تیم‌های مدعی در مسابقات لیگ برتر سزاوارترین تیم، استقلال بود و توانست با نوسانات تیم‌های دیگر به قهرمانی دست پیدا کند.

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با میزان، درباره قهرمانی تیم فوتبال استقلال در بیست و یکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، اظهار داشت: بین تیم‌های مدعی در مسابقات لیگ برتر سزاوارترین تیم، استقلال بود و توانست با نوسانات تیم‌های دیگر به قهرمانی دست پیدا کند. تیم‌هایی همچون پرسپولیس، سپاهان، فولاد و ... فراز و نشیب زیادی داشتند تا استقلال با یک روند رو به رشد و سیر صعودی سه هفته قبل از پایان لیگ به قهرمانی رسید.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص نقاط قوت تیم فوتبال استقلال، عنوان کرد: نقطه قوت تیم فوتبال استقلال در این فصل لیگ برتر هماهنگی تمام ارکان و خطوط تیم بود که از خطر دروازه، دفاع و هافبک‌ها برای قهرمانی در لیگ سنگ تمام گذاشتند. خط دفاعی بسیار منسجم و مستحکم در کنار خط هافبک بسیار جنگنده با یک دروازه‌بان بسیار باهوش و شش دانگ راه را برای قهرمانی تیم فوتبال استقلال هموار کردند تا بعد از مدت‌ها روی سکوی نخست فوتبال ایران قرار گیرند.

*نمی‌توان به مهاجمان استقلال نمره قبولی داد

مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه فورواردهای ایرانی و خارجی استقلال انتظارات را برآورده نکردند، یادآور شد: تیم فوتبال استقلال با اینکه در خط حمله خریدهای بسیار خوبی داشت، اما نتوانست گل‌های زیادی بزند و این خط هافبک، دفاع و دروازه بودند که جور خط حمله را کشیدند و بازی‌ها را با کسب ۳ امتیاز بیرون آمدند. برهمین اساس نمی‌توان نمره قبولی را به مهاجمان استقلال داد و اگر این مهاجمان در سطح بالایی بودند به طور حتم استقلال در لیگ گل‌های بیشتری به ثمر می‌رساند.

وی در خصوص اینکه خط دفاع استقلال ساختار بسیار مستحکمی داشت و فقط 10 گل خورد، تاکید کرد: گابریل پین مربی تیم فوتبال استقلال روی دفاع خیلی خوب کار کرد. این مربی از مهد فوتبال دفاعی دنیا می‌آید و دفاع سرسخت استقلال به همراه سیدحسین حسینی دروزاه‌بان خوب به رکورد خیلی خوب و بسیار قابل توجهی دست یافتند. امیدوارم در ۲ بازی باقی مانده هم استقلال این رکورد را حفظ کند.

*استقلال باید بازیکنان موثر و تأثیرگذارش را حفظ کند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه گفت: امسال اصلاً بازی‌های لیگ خوبی نداشتیم و پیکارهای دلچسب و زیبایی را ندیدیم. فوتبال امسال فقط شده بود بیانیه و درگیری که استقلال کمتر از سایر تیم‌ها وارد حاشیه شد و شاید همین موضوع هم رمز‌ موفقیتش بود.

موسوی در پایان درباره اینکه استقلال می‌تواند به قهرمانی پیاپی دست یابد، خاطرنشان کرد: برانکو در پرسپولیس یک پیکره و شاکله بسیار قدرتمند با بازیکنان بسیار باتجربه و مستعد را بنا گذاشته بود. بر همین اساس توانست 5 سال پشت سر هم به قهرمانی لیگ برتر برسد. هر سال هم جایگزین‌های بسیار خوبی به جای بازیکنان موثر در تیم قرار می‌گرفتند. استقلال هم باید نقاط ضعف خود را پوشش بدهد و در سال‌های آینده بازیکنان موثر و تاثیرگذار را حفظ کند یا جایگزین خوبی داشته باشد تا بتواند چند سال متوالی قهرمان لیگ برتر شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *