نژادپرستی؛ پدیده‎ای دائمی در جامعه آلمان

15:44 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۱۷۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی در جامعه آلمان در خطرناک‌ترین وضعیت خود قرار دارد و در صورت عدم اقدام، علاوه بر اقلیت‌ها، گروه‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خبرگزاری میزان - اگر سیاستمداران آلمانی اقدامات پیشگیرانه فوری انجام ندهند، نژاد پرستی در این کشور نه تنها اقلیت‌ها، بلکه آلمانی‌ها را نیز در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد.

به گزارش «آناتولی»، نژادپرستی یک مشکل همه‌گیر در آلمان است؛ دیدگاه های نژادپرستانه پس از بحران مهاجرت در سال 2015 به طور فزاینده‌ای در سیاست رایج شده است.

در نتیجه، در سال 2017، «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) اولین حزب راست افراطی بود که به عنوان بزرگترین حزب مخالف از سال 1949 وارد «بوندستاگ» (پارلمان آلمان) شد.

با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و تنش روسیه و اوکراین که در سال‌های اخیر بر سیاست آلمان تسلط داشته است اما نژادپرستی همچنان یک پدیده دائمی است.

مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان (DeZIM- Institute) گزارشی جامع با عنوان «واقعیت های نژادپرستانه - چگونه آلمان با نژادپرستی برخورد می کند» منتشر کرده است؛ در مورد نژادپرستی روزمره در آلمان این موسسه در این گزارش خود جنبه‌های متعددی از مشکل نژادپرستی را بررسی کرده است.

بر اساس یافته‌ها، 22 درصد از جمعیت در زندگی روزمره خود با نژادپرستی مواجه بوده‌اند. اگرچه 90 درصد از مردم  این کشور از وجود نژادپرستی آگاه هستند، تنها 60 درصد معتقدند که نژادپرستی صرفا توسط افراط‌گرایان راست انجام می‌شود.

حدود 60 از جمعیت آلمان موافق هستند که نژادپرستی علیه رنگین پوستان در آلمان وجود دارد و 44.5 درصد معتقدند که نژادپرستی ضد مسلمانان روی می‌دهد.

مشکل نژادپرستی آلمان با انتخاب AfD به پارلمان این کشور، استعفای «آنگلا مرکل» از صدراعظمی آلمان و بی ثباتی فزاینده در اتحادیه اروپا مرتبط است.

طی ماه‌های اخیر چندین میلیون پناهنده اوکراینی این کشور را ترک کرده و به اروپا پناه رفته‌اند. در اینجا، حتی تبعیض بین پناهندگان اوکراینی و پناهجویان غیراوکراینی به راحتی قابل مشاهده است.

این نشان می‌دهد که چگونه نژادپرستی در کشورهای غربی هم ساختاری و هم رسانه محور است.

ساده لوحانه است اگر باور کنیم که نژادپرستی روزمره در آلمان تحت فشار مسائل دیگر از همه‌گیری کرونا گرفته تا اقتصاد و جنگ، یک موضوع مهم نیست؛ نژادپرستی هنوز در جامعه آلمان وجود دارد.

نتایج گزارش اخیر نشان می‌دهد که چگونه نژادپرستی، عمدتا علیه مسلمانان، می‌تواند در عرصه سیاسی آلمان عادی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر آلمان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *