اسماعیل‌نژاد: توجه به رده پایه اولویت فدراسیون کشتی است/ بدون اردوی تدارکاتی راهی قهرمانی آسیا می‌شویم

12:34 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۹۴۷
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان گفت: پذیرش و موافقت دبیر در مورد اعزام نونهالان به آسیایی بحرین، انگیزه مربیان پایه را بسیار بالا برده است.  

خبرگزاری میزان - فرهاد (حمیدرضا) اسماعیل‌نژاد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی گفت: سطح مسابقات قهرمانی نونهالان کشوری به دلیل دو سال کرونا و عدم فعالیت بسیاری از مربیان و کشتی گیران این رده از بعد فنی کمی نزول کرده بود، اما پس از عبور از دوره‌های مقدماتی و غربال شدن، از مرحله یک هشتم رقابت‌ها جذاب‌تر شد و استعدادهای خوبی شناسایی شدند.

اسماعیل‌نژاد افزود: این استعدادها، پایه تیم نوجوانان را تشکیل خواهند داد، همان طور که ۹۰ درصد استخوان‌بندی تیم ملی نوجوانان امسال همان نفرات نونهالان برتر مسابقات روز جهانی کودک در قزوین در سال 98  و مسابقات نونهالان در کوهدشت هستند، این یعنی که رده نونهالان پایه نوجوانان خواهد شد.

وی با اشاره به این استعدادیابی‌ها در سال‌های اخیر، خاطر نشان کرد: به عنوان مثال علی اصغر سام دلیری عضو۴۴ کیلوگرم نونهالان در مسابقات روز جهانی کودک و مصطفی رضایی عضو ۵۷ کیلوگرم نونهالان،  در مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان جهان در مجارستان که سال 1400 برگزار شد، ملی پوش ۵۵ و ۶۰ کیلو ایران بودند که سام نفر هفتم جهان و رضایی نفر دوم جهان شد.

اسماعیل‌نژاد ادامه داد: امسال در رده جوانان سام در اولین حضورش در جوانان کشور در۱۸ سالگی در ۶۳ کیلوگرم سوم کشور شد و از سوی آقای بنا به یک اردوی بزرگسالان دعوت شد و چند روز قبل قهرمان ۶۳ کیلو جام شاهد در رشت شد. سام و رضایی هر دو در هجده سالگی به جام تختی دعوت شدند، پس رده‌های پایه جای استعداد‌یابی و سپس توجه با برنامه، جهت رشدشان در مراحل سنی بالاتر است و این درمورد خیلی از کشتی گیران مثل عرفان جرکنی، رضا آذرشب، محمدرضا غلامی، آرشام ملکی و... صدق می کند.

عضو کمیته فنی مسابقات کشتی فرنگی قهرمان کشوری نونهالان در ادامه با نگاهی آماری به مقایسه رقابت‌های امسال قهرمان کشوری در سنندج با مسابقات سال گذشته که در کوهدشت برگزار شد، پرداخت و تصریح کرد: کشتی گیران خراسان رضوی با محسن بشینجی سنگین وزن اسبق و خوب ایران در سنندج خوب ظاهر شدند و با ۱۲۸ امتیاز، با پیشی گرفتن از تیم خوزستان همیشه قهرمان که مربیانشان نگاهشان  بیشتر به تیمداری در لیگ و رده های جوانان و بزرگسالان هست، قهرمان شدند و واقعا باید به کادر مربیان پایه خراسان رضوی و هیات این استان دست مریزاد گفت. تهران نایب قهرمان دوره قبل با ۱۰۰  امتیاز این بار با ۱۰۹ امتیاز  مجددا دوم شد. نزول خوزستان قهرمان دوره قبل با ۱۴۶ امتیاز، در سنندج با ۹۲ امتیاز با وجود سهمیه های زیاد چشمگیر بود و این تیم با 2پله نزول سوم شد.

وی افزود: قم تیم سوم مسابقات کوهدشت با ۹۵  امتیاز، این بار با ۶۵ امتیاز هفتم شد، مازندران همان مقام پنجمی کوهدشت خود را با شش امتیاز کمتر تکرار نمود، توابع تهران تیم چهارم مسابقات کوهدشت در سنندج اینبار تا رده نهم نزول کرد، استان گلستان با برادران کوهساری که در مسابقات کوهدشت دهم شده بود، در سنندج مقام ششم را بدست آورد و فارس تیم هشتم  مسابقات کوهدشت با ۸۵ امتیاز این بار در سنندج با ۵۰ امتیاز با چهار پله صعود، چهارم شد.

اسماعیل‌نژاد ادامه داد: کردستانی‌ها  هجدهم شده بودند، امسال اما با یک مدال طلا هشتم شدند، اردبیل تیم هفتم در کوهدشت اینبار در جمع ده تیم در سنندج قرار نگرفت اما دو مدال کسب نمود و همچنین نزول لرستان تیم ششم مسابقات کوهدشت که میزبان بودند در سنندج  مشهود بود و آنها جزو ده تیم قرار نگرفتند.

عضو کمیته فنی مسابقات قهرمان کشوری نونهالان با اشاره به میزبانی کردستان هم اظهار داشت: جا دارد از زحمات هیات کشتی استان کردستان  که همدلانه مسابقات آزاد و فرنگی را با شرکت نزدیک به هزار کشتی گیر در دو رشته با وجود فوت پدر خانم خیرآبادی برگزار کردند، تقدیر و تشکر نمایم و مراتب تسلیت جامعه کشتی فرنگی را به ایشان اعلام نمایم. از آقای حسینی سرپرست مسابقات و‌میلاد فرزانه و کادر جدولشان هم که چهار روز طاقت فرسا و منظمی را پشت سر گذاشتند، تشکر می کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان کشور در ادامه با اشاره به حمایت‌های فدراسیون، تاکید کرد: توجه به رده پایه از اولویت‌های فدراسیون بوده و هست و از این بابت از دبیر و حمید سوریان سپاسگذارم. همچنین پذیرش و موافقت دبیر در مورد اعزام نونهالان به آسیایی بحرین، انگیزه مربیان پایه را بسیار بالا برده است.  

اسماعیل‌نژاد در پایان با اشاره به برنامه‌های تیم ملی کشتی نونهالان گفت: مسابقات کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا نهم تا یازدهم تیر ماه در بحرین برگزار می شود و ما فقط خرداد ماه که زمان امتحانات دانش آموزان هست را برای آماده‌سازی در پیش داریم و بدون حضور در تورنمنت تدارکاتی با سه یا دو اردوی ۱۲ روزه تیم فرنگی را اعزام خواهیم کرد. همچنین با توجه به رقابت نزدیک چند وزن در مسابقات قهرمان کشوری در سنندج، در اولین اردوی آمادگی چند دیدار انتخابی درون اردویی رسمی خواهیم داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: فدراسیون کشتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *