150 زندانی استان گلستان با استفاده از پابند الکترونیک از زندان آزاد شدند

12:55 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۸۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت:امسال 150 محکوم به حبس در جرایم سبک و افرادی که سابقه‌دار نیستند با استفاده از پابند الکترونیک خارج از زندان تحت نظر هستند.

حیدر آسیابی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار و 958 جلسه دادگاه در استان به صورت الکترونیکی برگزار شد، اظهار کرد: در این نوع دادرسی، طرفین پرونده به‌صورت تصویری در جلسه رسیدگی شرکت و دفاعیات، اظهارات و مستندات خود را به قاضی ارائه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: امکان ارتباط تصویری در دادگاه، علاوه بر پرونده‌هایی که یکی از طرفین آن در زندان است برای سایر پرونده‌های حوزه‌های قضایی نیز فراهم است.

آسیابی ادامه داد: همه کسانی که در محاکم قضایی استان پرونده دارند تمایل به شرکت غیرحضوری در دادگاه دارند، می‌توانند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام کنند؛ شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم می شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: کاهش رفت و آمد به دادگستری‌ها، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه جویی در هزینه مردم به‌ویژه کسانی که محل زندگی و دادگاه آنان متفاوت است، از مزایای برگزاری دادگاه‌های الکترونیکی است.

آسیابی افزود: امسال 150 محکوم به حبس در جرایم سبک و افرادی که سابقه‌دار نیستند با استفاده از پابند الکترونیک خارج از زندان تحت نظر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *