رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون پیشگیری از وقوع جرم یزد: خریداران اموال متفرقه و ضایعات استان برای کاهش آمار سرقت ساماندهی می‌شوند

9:59 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۳۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد، گفت: در راستای کاهش آمار سرقت خریداران اموال متفرقه و ضایعات به دلیل نقش مهمی که در افزایش این آمار در استان دارند ساماندهی و در محل های از پیش تعیین شده متمرکز خواهند شد.

محمد حسین رحیمی زاده در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با اولویت ارتکاب جرایم در استان یزد و اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان در زمینه پیشگری از این نوع جرایم،  اظهار کرد: بر اساس ثبت آمار در سیستم دادگستری استان یزد در سالهای گذشته اولویت ارتکاب جرم در استان با جرایم  ضرب وجرح و توهین بوده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر اولویت اول ارتکاب جرم در استان یزد متعلق به سرقت است، افزود: پس از سرقت جرایمی از قبیل ضرب و جرح، توهین و تصادفات به ترتیب در اولویت های بعدی هستند.

معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم استان یزد با بیان این که می توان گفت که خریداران اموال متفرقه و ضایعات نقش مهمی در افزایش آمار سرقت در استان دارند، افزود: در راستای کاهش آمار سرقت با کمک مجموعه قضایی و نیروی انتظامی استان یزد این افراد ساماندهی و در یک محل از پیش تعیین شده متمرکز خواهند شد که تاکنون اقداماتی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رحیمی زاده ادامه داد: علاوه بر این به منظور پیشگیری وکاهش ارتکاب به جرم سرقت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با همکاری مرکز مخابرات استان اقدام به ارسال پیامک در زمینه روش های مختلف سرقت به منظور آگاه سازی مردم کرده است.

وی  اضافه کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان یزد در کمیسیون پیشگیری از سرقت پیشنهاد نصب دوربین در اماکن عمومی و همچنین ادارات را مطرح و بویژه بانک های استان را به نصب دوربین در تمامی شعبات مکلف کرده است.

بیشتر بخوانید:

اقدام ویژه دادگستری یزد در راستای حمایت از تولید و اشتغال

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *