نژادپرستی و تبعیض نهادینه در ساختار پلیس انگلیس

9:55 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۲۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس انگلیس پس از دهه‌ها قصد دارد طرحی برای مبارزه با نژادپرستی ارائه کند اما این طرح با مخالفت جدی مواجه است.

خبرگزاری میزان – افزایش میزان نژادپرستی، تبعیض و تعصب در پلیس انگلیس و عدم پاسخگویی به این موضوع اعتراض‌های متعددی را در انگلیس در پی داشته است.

به گزارش «گاردین»، پس از چند دهه وعده‌های مکرر و بی حاصل پلیس انگلیس برای از بین بردن نژادپرستی در این نهاد، اکنون پلیس انگلیس قصد دارد طرح 50 صفحه‎ای برای مبارزه با این موضوع ارائه کند.

براساس طرح مذکور، روسای پلیس انگلیس از ابقای نژادپرستی در پلیس انگلیس ابراز شرمساری خواهند کرد.

مخالفان و منتقدان که طرح مذکور را یک شکست آشکار برای پلیس توصیف می‌کنند، بر این باورند که این طرح از پذیرش نژادپرستی نهادی در پلیس جلوگیری کرده و تغییرات وعده داده شده در ساختار پلیس را منع می‌کند.

موضوع نژادپرستی پلیس انگلیس در سال 1999 و در پی انتشار تحقیقات «مکفرسون» پیرامون یک قاتل نژادپرست مطرح شد اما تا زمان اعتراض‌های سراسری به خشونت و نژادپرستی پلیس پس از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس این کشور مورد توجه قرار نگرفته بود.

قتل «فلوید» سبب شد تا بیش از 250 هزار انگلیس در اعتراض به نژادپرستی پلیس در حمایت از جنبش « Black Live Matter»، به خیابان‌ها بروند و خواهان عدالت نژادی شوند.

 بحث‌های داخلی پیرامون نژادپرستی پلیس انگلیس سبب شد تا روسای پلیس این کشور متوجه شوند که مشکلات نژادی در نیروهایشان شدیدتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

در حال حاضر پلیس انگلیس با بی اعتمادی سیاهپوستان به این نهاد مواجه است. دلایل اصلی این بی اعتمادی نیز عبارتند از مشکل در ارائه خدمات عمومی پلیسی به سیاهپوستان، استفاده نامتناسب از زور علیه سیاهپوستان، نرخ بالاتر قربانی شدن سیاهپوستان، ...

براساس گزارش‎ها، سیاهپوستان در انگلیس هفت برابر بیشتر از سفیدپوستان برای بازرسی متوقف می‌شوند و پنج برابر بیشتر از آن‌ها قربانی استفاده از زور بیش از حد می‌شوند.

به عنوان مثال، 10 درصد توقف و بازرسی‌های ثبت شده، 27 درصد استفاده از زور و 35 درصد استفاده از «تِیزر» مربوط به یک فرد سیاهپوست بوده است. سیاهپوستان در انگلیس این برخوردها به ویژه توقف و بازرسی را اقدامی مقابله ای و تحقیرآمیز می‌دانند.

در عین حال، افسران و کارکنان سیاهپوست پلیس انگلیس زودتر از همتایان سفیدپوست خود این نهاد را ترک می‌کنند و در تاریخ پلیس انگلیس فقط دو افسر سیاهپوست به درجه فرماندهی یا دستیاری کمیسر پلیس رسیده اند.

سیاهپوستان فقط 3.5 درصد جمعیت انگلیس را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *