قیمت نفت خام حداکثر تا روز شنبه اعلام می‌شود

20:31 - 30 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۰۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد امروز یا حداکثر شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) قیمت نهایی نفت خام اعلام شود.

خبرگزاری میزان – بنا به اعلام پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، «ناصر عاشوری»، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت در گفت و گویی به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در زمینه عدم ارائه قیمت نفت خام از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اشاره کرد و گفت: اکنون نزدیک برگزاری مجامع قرار داریم و انتظار ما از وزارت نفت این است تا هر چه زودتر قیمت نهایی نفت خام را در راستای سهولت کار شرکت‌های پالایشی در زمینه بررسی صورت‌های مالی خود و نیز انتشار آنها در سایت کدال اعلام کنند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های پالایشی هر سال با این مشکل مواجه هستند و به نظر می‌رسد که با توجه به چالش‌های ایجاد شده، هر چه زودتر قیمت نفت خام برای انتشار صورت های مالی شرکت‌های پالایشی اعلام شود که در اینصورت می‌توان شاهد نتیجه مثبت این اقدام در انتشار صورت های مالی باشیم.

عاشوری خاطرنشان کرد: هفته گذشته جلسه‌ای را برای تعیین تکلیف این چالش برگزار کردیم و وعده‌هایی برای ارائه قیمت نفت خام ظرف ۴۸ ساعت آینده داده شد؛ این در حالیست که تاکنون این اقدام انجام نشده و باعث ایجاد مشکل برای شرکت‌های پالایشی شده است.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: ما اکنون در انتظار ارائه قیمت نهایی نفت خام از سوی مسوولان هستیم، شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی جزو شرکت‌های سودده هستند و در واقع اعتبار کشور و نیز سازمان بورس تلقی می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به چنین وضعیتی دولت نباید نسبت به این مساله بی توجه باشد و سبب آسیب به فعالیت شرکت‌های پالایشی و نیز ایجاد روند در منفی در سهام این شرکت‌ها شود.

عاشوری ادامه داد: به نظر می‌رسد که به احتمال زیاد امروز یا حداکثر شنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) قیمت نهایی نفت خام اعلام شود.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت به سودده بودن شرکت‌های پالایشی اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و نیز جنگ اقتصادی می‌توان اعلام کرد که اکنون شرکت‌های پالایشی در موقعیت بدی قرار ندارند.

به گفته وی، با توجه چنین وضعیتی کسب بازدهی ۱۰ درصدی توسط شرکت‌های پالایشی معقول است اما اقتصادی نیستند.

انتهای پیام/


برچسب ها: صنعت نفت نفت خام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *