اسلامی: دلیل عدم دعوت از کامرانی میانگین سنی بالای تیم ملی بسکتبال است/ فعالیت در رده پایه برای ارمغانی مزیت است

8:45 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۷۹۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال ایران گفت: هر بازیکنی ایرانی در هر جای جهان که از نظر فنی از بازیکنان داخل ایران شرایط بهتری بازی داشته باشد باید به تیم ملی دعوت شود.

محمدرضا اسلامی در گفت‌وگو با میزان، درباره لیست نفرات دعوت شده به تیم ملی بسکتبال از سوی سعید ارمغانی و عدم حضور بازیکنان باتجربه‌ای مانند مهدی کامرانی و علی‌اصغر کاردوست، اظهار داشت: با توجه به این که کادرفنی تیم ملی با تغییراتی اساسی روبرو شده و سعید ارمغانی به عنوان سرمربی جدی تیم ملی بسکتبال جایگزین مصطفی هاشمی شده، طبیعتاً انتظار می‌رفت که لیست نفرات دعوت شده با تغییراتی نسبت به قبل مواجه شود. خوشبختانه بازیکنانی که در طول فصل جاری عملکرد درخشانی در لیگ برتر داشته‌اند مانند طاهرخانی و پذیرفته به تیم ملی دعوت شده‌اند. با نگاه به دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی اینگونه به نظر می‌رسد که کادر فنی جدید نگاه ویژه‌ای به میانگین سنی تیم ملی دارد.

وی افزود: از آنجایی که میانگین سنی تیم ملی بسکتبال بالاست، کادر فنی تصمیم گرفته تا رفته رفته نفرات جوانتر را به تیم ملی تزریق کند. از همین رو معتقدم عدم دعوت از کامرانی و کاردوست به دلایل فنی نیست، چرا که این دو بازیکن در طول این فصل عملکرد خوبی داشته‌اند، اما چون با حضور این نفرات میانگین سنی تیم ملی بالا می‌رود شاید به همین دلیل دعوت نشده‌اند.

*از واژه دو تابعیتی یا بازیکنان دورگه خوشم نمی‌آید

این مربی باتجربه بسکتبال در واکنش به دعوت دوباره از بازیکنان دوتابعیتی به تیم ملی آن هم پس از حواشی ایجاد شده پس از المپیک توکیو، گفت: در ابتدا باید تأکید کنم که اصلا از این واژه دو تابعیتی یا بازیکنان دورگه خوشم نمی‌آید، زیرا این بازیکنان ایرانی هستند و اگر اینگونه نبود که امکان دعوت‌شان به تیم ملی وجود نداشت. معتقدم هر بازیکنی ایرانی در هر جای جهان که از نظر فنی در شرایط خوبی باشد و از بازیکنانی که در داخل ایران بازی می‌کنند، شرایط بهتری داشته باشند باید به اردوی تیم ملی دعوت شوند، زیرا هدف ما اعتلای بسکتبال است و به همین منظور باید از تمامی امکانات و پتانسیل موجود بهره ببریم.

اسلامی درباره برخی انتقادات نسبت به انتخاب ارمغانی و اینکه وی بیشتر در رده پایه فعالیت داشته، خاطرنشان کرد: به نظرم مطرح کردن این موضوع نه تنها انتقاد نیست بلکه یک مزیت برای یک مربی به شمار می‌رود که هم در رده پایه و هم در رده بزرگسالان فعالیت موثری داشته باشد. تجربه کار با ارمغانی در تیم ملی را داشته‌ام و با شناختی که دارم وی فردی منظم، پرکار و پرتلاش و با دیسیپلین است. نگاه من به حضور ارمغانی روی نیمکت تیم ملی مثبت است و به آینده خوشبینم، اما قطعا هر تغییری ممکن است تاوانی داشته باشد، بنابراین لازم است که در شرایط فعلی همه اهالی بسکتبال از ارمغانی و تیم ملی حمایت کنند و انرژی مثبت بفرستند.

*تصمیم جدی برای فصل آینده نگرفته‌ام

وی در مورد قطع همکاری فدراسیون بسکتبال با وی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان، تصریح کرد: دوست ندارم در این باره زیاد صحبت کنم، چرا که مورد حاشیه‌ای در کار نبوده و فدراسیون با توجه به نگاهی که دارد تصمیم گرفت تا تغییراتی در کادر فنی تیم جوانان ایجاد کند. تاکید می‌کنم که هیچ دلخوری و ناراحتی پس از این تصمیم فدراسیون نبود و از همین جا برای کادر فنی جدید تیم بکستبال جوانان آروزی موفقیت می‌کنم.

اسلامی در پایان درمورد اینکه فصل آینده روی نیمکت کدام تیم لیگ برتر خواهد نشست، گفت: باشگاه صنعت مس کرمان یکی از بهترین باشگاه‌‌هاست و واقعا فصل گذشته شرایط بسیار خوبی در این تیم داشتم. برای فصل آینده علاوه بر باشگاه مس کرمان، 2-3 باشگاه دیگر هم پیشنهاد سرمربیگری داد‌ه‌اند، اما تاکنون تصمیم جدی برای فصل آینده نگرفته‌ام.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *