وفایی: تا یک ماه آینده وضعیت اساسنامه فدراسیون دوچرخه‌سواری مشخص می‌شود/ با ترکیبی کامل راهی قونیه خواهیم شد

0:40 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۷۹۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری گفت: در شرایط فعلی که فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شود، جلب اعتماد اسپانسرها حامیان مالی دشوار است.

محمود وفایی در گفت‌وگو با میزان، درباره شرایط اردوهای تیم ملی دوچرخه‌سواری پس از تعویق بازی‌های آسیایی 2022، اظهار داشت: از اواسط سال گذشته تمام برنامه‌های فدراسیون منطبق با بازی‌های آسیایی تنظیم شده بود و اردوهای تیم ملی متناسب با زمان آغاز این بازی‌ها برنامه‌ریزی شده بود، اما متاسفانه با تصمیم دور از انتظار چینی‌ها بازی‌های آسیایی لغو شد. با توجه به تعویق بازی‌های آسیایی در حال حاضر مهمترین رویدادی که باید در آن شرکت کنیم، مسابقات پیست قهرمانی آسیا در هند است که طبق برنامه اواخر خرداد ماه آغاز و اوایل تیر ماه به اتمام می‌رسد.

مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری درخصوص حضور این رشته در بازی‌های کشورهای اسلامی، تصریح کرد: پس از حضور در قهرمانی آسیا و تقریباً در کمتر از یک ماه باید برای نخستین بار در بازی‌های کشورهای اسلامی شرکت کنیم. در همین خصوص اخیراً نشستی با مسئولان کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی داشتیم و در آن جلسه مسئولان قول حمایت کامل از دوچرخه‌سواری را دادند و قرار است با ترکیبی کامل در این بازی‌ها شرکت کنیم.

وی در مورد رقبای ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: در بازی‌های کشورهای اسلامی هم بخش جاده و هم بخش پیست وجود دارد و امیدواریم بتوانیم با حضور کامل در این بازی‌ها بتوانیم نتیجه درخشانی در نخستی حضور خود ثبت کنیم. طبق رایزنی‌های انجام شده با کمیته ملی المپیک در نظر داریم بین 10 تا 12 رکابزن دختر و پسر راهی قونیه کنیم. در مورد رقبا هم باید بگویم که شناخت زیادی نداریم و قطعا قزاقستان اصلی‌ترین رقیب ایران خواهد بود.

وفایی در پایان درباره علت تاخیر در تأیید اساسنامه فدراسیون از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری، گفت: در ابتدا باید تاکید کنم که فوت وینسنت ژاک در تاخیر در اعلام نظر نهایی از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تاثیرگذار بود. طبق آخرین ایمیلی که از اتحادیه جهانی دریافت کرده‌ایم تقریباً مراحل تایید اساسنامه به مراحل نهایی رسیده و پیش‌بینی ما اینست که نهایتا تا یک ماه آینده نظر نهایی اتحادیه جهانی به فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران اعلام خواهد شد. بحث سرپرستی جای خود دارد، اما قطعاً برای پیشبرد بهتر برنامه‌های فدراسیون و همچنین تجهیز رکابزنان نیاز است تا هر چه سریعتر وضعیت رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری تعیین و تکلیف شود. در شرایط فعلی که فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شود، جلب اعتماد اسپانسرها حامیان مالی دشوار است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *