کاخ سفید ارسال دو نوع موشک ضد کشتی به اوکراین را بررسی می‌کند

9:35 - 30 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۵۴۱۲
کاخ سفید در حال بررسی ارسال دو نوع موشک ضد کشتی، یعنی «بوئینگ هارپون» و موشک های ضربت دریایی «ریتون» به اوکراین است.

خبرگزاری میزان - نگرانی های دولت آمریکا در مورد تحویل MLRS (سیستم موشک پرتاب چندگانه) به اوکراین مبنی بر اینکه کرملین ممکن است ارسال چنین سیستم‌هایی را تنش زا ببیند، ادامه دارد.

به گزارش «اسپوتنیک»، تحلیلگران معتقدند که تسلیحات آمریکایی که به اوکراین سرازیر می‌شوند همچنان به دست تروریست‌ها می‌افتد و در نهایت خود آمریکا و متحدانش را تهدید می‌کند، حتی اگر نظارت بر این ارسال تسلیحات اجرا شود.

در ماه فوریه، روسیه یک عملیات نظامی را در اوکراین برای کمک به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و برای جلوگیری از تشدید حملات نیروهای اوکراینی آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هدف از این عملیات، که زیرساخت های نظامی اوکراین را هدف قرار می دهد، غیر نظامی و نازی زدایی اوکراین است.

گفت‌وگوی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با همتای آمریکایی خود

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه با «مارک مایلی»، همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

تماس روزانه صندوق بین‌المللی پول با مقامات اوکراینی

«گری رایس»، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول گفت که صندوق بین‌المللی پول تقریباً روزانه با مقامات اوکراینی برای گفت‌وگو در مورد نیازهای مالی کی‌یف تماس دارد.

بلینکن: اگر کی‌یف نبرد علیه نیروهای روسیه را متوقف کند، دیگر اوکراینی وجود نخواهد داشت

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اگر کی‌یف نبرد علیه نیروهای روسیه را متوقف کند، دیگر اوکراینی وجود نخواهد داشت.

تصویب کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین

سنای آمریکا لایحه کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب و قوانینی را برای نهایی شدن به جو بایدن ارسال کرد.

ادعای بلینکن: تحریم‌های غرب باعث ناامنی غذایی نمی‌شود

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل گفت «تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط کشورهای غربی باعث ناامنی غذایی در سراسر جهان نمی شود.»

گفت‌وگوی جانسون و زلنسکی برای صادرات غلات از اوکراین

داونینگ استریت، دفتر نخست وزیر انگلیس، اعلام کرد که «بوریس جانسون»، نخست‌ وزیر انگلیس و «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین درباره گزینه‌های باز کردن مسیرهای دریایی و زمینی برای صادرات غلات از اوکراین گفت‌وگو کردند.

ناتو: تا زمانی که لازم باشد، ناتو به حمایت از اوکراین ادامه می‌دهد

«تاد ولترز»، فرمانده عالی نیروهای ناتو در اروپا (SACEUR) در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر این سازمان در بروکسل گفت که تا زمانی که لازم باشد، ناتو به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.

صدور مجوز 100 میلیون دلار کمک امنیتی دیگر به اوکراین

پس از تصویب لایحه کمک 40 میلیارد دلاری به اوکراین توسط کنگره آمریکا، جو بایدن اعلام کرد که مجوز 100 میلیون دلار کمک امنیتی دیگر به اوکراین را صادر می کند.  

جلوگیری روسیه از صادرات غلات اوکراین غیر واقعی است

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اسپوتنیک گفت، اظهارات مبنی بر اینکه روسیه صادرات غلات اوکراینی را از بنادر دریای سیاه مسدود می کند، غیر واقعی است.

کاخ سفید در حال بررسی ارسال دو نوع موشک ضد کشتی به اوکراین

رویترز به نقل از سه مقام آمریکایی و دو منبع آگاه کنگره آمریکا گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی ارسال دو نوع موشک ضد کشتی، یعنی «بوئینگ هارپون» و موشک های ضربت دریایی «ریتون» به اوکراین است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *