رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشکلات مراتع خراسان شمالی و سمنان با ورود دادگستری سمنان بررسی شد

11:11 - 29 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۴۳۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان از پیگیری‌ها برای حل مشکل مراتع دامداری در استان‌های خراسان شمالی و سمنان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفرعبداللهی اظهار کرد: به دادستان عمومی وانقلاب شهرستان میامی تاکید شد تا به منظور بازدید میدانی و حضور در بین اهالی منطقه کالپوش و همچنین برگزاری جلسه با دامداران و کشاورزان آن منطقه ضمن دعوت از مسئولان مربوطه محلی، نسبت به بررسی وضعیت اختلاف بین دامداران و کشاورزان کالپوشی اقدامات عاجل انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: پیگیری و بررسی مطالبات عمومی را وظیفه دستگاه قضایی استان می‌دانیم.

در راستای حفظ آرامش عمومی و جلوگیری از وقوع هرگونه نزاع و درگیری بین دامداران و کشاورزان در آن منطقه پس از بازدیدهای میدانی جلسه‌ای متشکل از نمایندگان کشاورزان و دامداران و نهادهای مسئول در محل دادستانی شهرستان میامی با رویکرد حل و فصل این موضوع برگزار شد.

عبداللهی به تکالیف مقرر شده برای نهادهای متولی اشاره کرد و افزود: اداره جهاد کشاورزی جوانب لازم جهت اختصاص مکان های مورد نیاز برای احداث مجتمع‌های دامپروری را با برآورد هزینه و تسریع در تجهیز و ساخت کارخانه‌های خوراک دام را بررسی و گزارش جامعی از نحوه توزیع نهاده‌های دامی در سطح شهرستان به نسبت میزان دام در سال گذشته و فروردین ماه سال جاری تنظیم کرده و نظر به اختلاف گسترده در منطقه کالپوش جهت تخصیص نهاده‌های دامی ویژه به آن منطقه با هماهنگی اداره کل جهاد کشاورزی استان پیگیری کنند .

وی تصریح کرد: تاکید شده تا بخشداری کالپوش میزان رضایت نسبی دامداران آن منطقه جهت ساخت مجتمع های دامپروری را بررسی و تلاش مستمری در جهت اقناع دامداران در زمینه جابجایی دام ها به عمل آورند.

عبداللهی در تاکید به تکالیف قانونی مرجع انتظامی افزود: مرجع انتظامی با کسب دستورات قانونی قبلی با قاطعیت نسبت به حفظ نظم وآرامش عمومی در آن منطقه و زمین های زراعی اقدام و با همکاری نهادهای مربوطه لیست شناسایی شده اشخاصی که دارای سوابق در این خصوص بودند را به مرجع قضایی ارائه کنند.

گفتنی است نهادهای متولی یادشده می بایست با قید فوریت، گزارش از اقدامات را به مرجع قضایی ارائه کرده تا در خصوص حل و فصل اختلاف، تصمیمات بعدی اتخاذ شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *