هشت طرح بنیاد ۱۵ خرداد برای جوانی جمعیت/ ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) چه برنامه‌هایی برای جوانی جمعیت دارد؟

12:49 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۳۲۱۵
مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان به بیان توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های این ستاد در رابطه با جمعیت پرداخت.

خبرگزاری میزان - چندی پیش رئیس دستگاه در نشست با طراحان قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و فعالان حوزه خانواده و جمعیت با بیان اینکه بسیاری از عامه مردم و نخبگان و حتی کارگزاران و مسئولان کشور از مفاد و مندرجات قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» اطلاع و آگاهی ندارند. گفت: در این قانون 21 مانع رشد جمعیت شناسایی و برای رفع هر کدام از آنها، چندین راهکار پیش‌بینی شده است.

حمیدرضا علیان مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با میزان در پاسخ به این سوال که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای این اجرای این قانون و مانع زدایی از رشد جمعیت چه فعالیت‌هایی انجام داده یا در آینده دنبال می‌کند؟ گفت: مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بعد اجتماعی بنیادهایی را طراحی و ایجاد کرده است. بنیاد برکت قدیمی‌ترین بنیاد اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام و بعد آن بنیاد احسان است.

وی ضمن اشاره به اینکه بنیاد ۱۵ خرداد هم سابقه ۴۰ ساله دارد و به دستور حضرت امام خمینی (ره) ایجاد و از سال گذشته به ستاد اجرایی فرمان امام ملحق شده است، ادامه داد: در بین موارد اجتماعی که در ستاد تعریف شده موضوع جمعیت بر عهده بنیاد ۱۵ خرداد گذاشته شده است ، فعالیت گسترده‌ای را در رابطه با مبحث جمعیت تعریف کرده ایم و در مجموعه قرارگاه جمعیت را با حضور صاحب‌نطران تشکیل داده ایم.

مدیر عامل بنیاد ۱۵ خرداد با بیان اینکه یکی از کارکردها و مأموریت‌ها قرارگاه جمعیت در رابطه با مباحث مطالعاتی است، افزود: طرح‌هایی مانند ایران جوان، نمایشگاه ملی جمعیت، رویداد طراحی برای کودکان، پلتفرم خدمات‌رسان برای خانواده، ارائه تسهیلات برای ناباروری، مرکز نوآوری جمعیت و خانواده، باشگاه مادر و کودک و بسته لبخند مادری که از برخی از آن‌ها رونمایی شده است، همه پشتوانه مطالعاتی دارند.

علیان با اشاره به اینکه بر اساس الزاماتی که در قانون جوانی جمعیت داریم برنامه ریزی ویژه‌ای انجام دادیم و ما به ازای آن محصولات خوبی هم در اختیار مردم قرار می‌دهیم، اظهار کرد: بر اساس توان مجموعه و ما به ازای فراز‌ها و گذاره‌هایی که در قانون جوانی جمعیت وجود دارد، برنامه و پروژه تعریف شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *