اعدام در آمریکا نتیجه گذشته نژادی خشونت آمیز

13:37 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۸۵۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مجازات اعدام در آمریکا از ابعاد مختلفی قابل بررسی است.

خبرگزاری میزان – ایالت‌های آمریکایی دارای نرخ بالای اجرای حکم اعدام، گذشته نژادی خشونت آمیزی دارند.

به گزارش « kansasreflector»، ایالت غربی «کانزاس» آمریکا به عنوان ایالتی که حکم اعدام در آن همچنان اجرا می‌شود، گذشته نژادی خشونت آمیزی دارد.

در این ایالت، مجازات اعدام به شکلی نامتناسب مردان سیاهپوست را هدف قرار می‌دهند و این موضوع زمانی شکل قطعی می‌یابد که قربانی زن و سفیدپوست باشد. این روندها تصادفی نیستند بلکه نتیجه تعصب نژادی است که بخشی از تاریخ این ایالت است.

رویدادهای تروریستی نژادپرستانه در ایالت «کانزاس» شامل حلق آویز کردن، مثله کردن، سوزاندن و تیراندازی به مردان سیاهپوست بازداشت شده و کودکان سیاهپوست روندی عادی در تاریخ «کانزاس» محسوب می‌شوند.

این در حالیست که کنگره آمریکا، تا سال 1901 «لینچ» را جنایت فدرال اعلام نکرد. تا 40 سال پس از جنگ داخلی، سیاهپوستان 90 درصد از جمعیت زندان‌ها در ایالت‌های جنوبی را تشکیل می دادند. ایالت «کانزاس» نیز شاهد فعالیت گسترده گروه نژادپرست و خشن «کوکلوکس کلان» بود.

نابرابری‌های نژادی در سیستم حقوقی کیفری «کانزاس» شدیدتر است. براساس آمارها، از هر 60 ساکن سیاهپوست «کانزاس» یک نفر در زندان است. این در حالیست که از هر 377 سفیدپوست یک نفر در زندان بود.

شمار بالای زندانیان سیاهپوست در ایالت «کانزاس» سبب شده تا این ایالت آمریکا در رده یازدهم باشد.

سیاهپوستان 31 درصد از جمعیت زندان‌های «کانزاس» را به خود اختصاص داده اند، این در حالیست که سهم آن‌ها از جمعیت این ایالت 6 درصد است. ضمن این که سیاهپوستان در ایالت «کانزاس» بیشتر در معرض خطر کشته شدن توسط پلیس قرار دارند.

در قرن 21، محققان 54 مورد قتل سیاهپوستان به دست اراذل و اوباش را شناسایی کردند که از سوی مقام‌های محلی تحت بررسی و پیگرد قرار نگرفتند.

این نابرابری‌ها به اجرای مجازات اعدام در ایالت مذکور نیز گسترش می‌یابد.

در حال حاضر 9 نفر در ایالت «کانزاس» در صف اعدام قرار دارند که سه نفر از آن‌ها معادل یک سومشان، سیاهپوست هستند.

« 11alive» نیز در گزارشی به هزینه بالای اجرای حکم اعدام در آمریکا پرداخته و زندانیان محکوم به اعدام را گران ترین زندانیان می‌نامند.

براساس بررسی‌های انجام شده، میانگین هزینه یک زندانی فدرال در مقایسه با یک زندانی محکوم به اعدام حدود 37 هزار و 500 دلار است که سالانه به رقمی در بازه 60 تا 70 هزار دلار می‌رسد.

در عین حال و براساس گزارش‌ها، زندانیان محکوم به اعدام در آمریکا گاهی بیش از یک دهه در انتظار اجرا یا لغو حکم اعدام می‌مانند.

بیش از از نیمی از زندانیان محکوم به اعدام آمریکا بیش از 18 سال را در انتظار اعدام در زندان می‌مانند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *