ناپدید شدن هزاران شهروند مکزیکی طی 6 دهه

10:21 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۸۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شمار افراد ناپدید شده در مکزیک که دلیل اصلی آن جرایم سازمان یافته است، به 100 هزار نفر رسید.

خبرگزاری میزان - بر اساس داده‌های مرکز ملی ثبت افراد ناپدید شده وزارت کشور مکزیک، بیش از 100 هزار نفر در این کشور طی 6 دهه ناپدید شده‎اند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، از سال 1964 تاکنون بیش از 100 هزار و 23  فرد ناپدید شده در این کشور ثبت شده است که از این تعداد بیش از 24 هزار و 700 نفر زن و 74 هزار و 700 نفر مرد هستند.

این رقم تنها در دو سال گذشته بیش از 20 هزار نفر افزایش یافته، که این موضوع با خشم و درخواست‌های فوری برای سیستم‌های بهتر برای جستجو و نجات مواجه شده است.

«میشل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که تنها 35 مورد از این مفقودی‌‎های ثبت شده منجر به محکومیت عاملان آن شده است.

«باچله»، تاکید کرد «از هیچ تلاشی برای پایان دادن به این نقض حقوق بشر و سوء استفاده گسترده و احقاق حقوق قربانیان برای حقیقت، عدالت، غرامت و تضمین عدم تکرار دریغ نمی‌شود».

«مارلن هاربیگ»، از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) در مورد آسیب‌های وارده به خانواده‌های افراد مفقود صحبت کرده و گفت «چند ساعت نخست از همه چیز مهمتر است، وقتی فردی ناپدید می‌شود، بستگان او حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. آگاهی از سرنوشت افراد ناپدید شده در درجه اول یک اقدام انسان دوستانه است.»

«باچله» از دولت مکزیک درخواست کرد «خانواده های ناپدیدشدگان را در کانون تلاش‌های خود قرار دهد و منابع لازم را برای تحقیقات و جستجوها در دسترس قرار دهد تا این اقدامات موثر واقع شود.»

بر اساس داده‌های منتشر شده، جرایم سازمان یافته در مکزیک دلیل اصلی ناپدید شدن این افراد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر مکزیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *