ورمزیار: گل نخوردن برای استقلال مهم‌تر از گلزنی بود/ سبک فوتبال آمریکا با کانادا فرق می‌کند

14:01 - 29 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۰۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال این فصل فاز گل نخوردن برایش مهمتر از هر چیز دیگر بود.

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با میزان درباره قهرمانی استقلال، سه هفته قبل از پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران اظهار داشت: پیش از آغاز فصل، استقلال کمی دیرتر از سایر تیم‌ها آماده‌سازی بازیکنان خود را آغاز کرد. به همین دلیل در 10 هفته اول فراز و نشیب داشت و در هفته‌های چهارم و ششم در صدر جدول قرار گرفت. در نهایت از هفته یازدهم تا هفته بیست‌وهفتم راه خوبی را طی کرد، در صدر جدول جای داشت و قهرمانی‌اش قبل از سه هفته مانده به پایان لیگ قطعی شد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال افزود: این فصل استقلال در حداکثر بازی‌هایش با سیستم 3-5-2 بازی کرد و بالطبع نتایچ خوبی هم گرفت. در برخی از مسابقه‌ها نیز با سیستم 4-3-2-1 به میدان رفت تا تعداد تساوی‌هایش زیاد شود و 9 بازی را مساوی کرد.

*استقلال در فاز دفاعی بهتر از خط حمله بود

ورمزیار در مورد سیستم بسیار ایده‌آل دفاعی استقلال در این فصل لیگ برتر، عنوان کرد: استقلال بار دفاعی بسیار خوبی داشت و دفاع فردی و تیمی بسیار مناسبی را از خود ارائه داد تا کمترین گل خورده را در 27 بازی خود داشته باشد که نشان از این است که میانگین گل خورده بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. در فاز دفاعی خوب عمل کرد و تیم با ساختار دفاعی مستحکم به سمت 18 پیروزی‌ حرکت کرد. استقلال این فصل فاز گل نخوردن برایش مهمتر از هر چیز دیگر بود.

وی در مورد کیفیت خط حمله استقلال گفت: در فاز حمله استقلال در 27 بازی هم 37 گل به ثمر رساند و برای کسب حداکثر امتیازات و رسیدن به قهرمانی عملکرد خوبی داشت ولی خط حمله نسبت به خط دفاعی عالی نبود.

کارشناس فوتبال ایران در مورد کسب رکوردها توسط آبی‌پوشان گفت: رکوردها بعد از قهرمانی ارزشمند می‌شوند. اگر قبل از قهرمانی درباره رکورد بحث می‌شد حساسیت را برای تیم و بازیکنان بالا می‌برد. اما هم اکنون بعد از مسجل شدن قهرمانی لیگ برتر، بازیکنان تیم فوتبال استقلال با طیب خاطر برای ثبت رکوردها حرکت خواهند کرد.

*استقلال برای حفظ قهرمانی تلاشی مضاعف نیاز دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند برای چند سال پیاپی قهرمانی مسابقات لیگ برتر را حفظ کند، تاکید کرد: دفاع از عنوان قهرمانی خیلی سخت خواهد بود. برای قهرمان شدن یک تلاش لازم است و برای حفظ قهرمانی تلاشی مضاعف نیاز خواهد داشت. باید مدیریت، کادر فنی و بازیکنان در سال آتی دست به دست هم دهند تا از عنوان قهرمانی دفاع کنند.

ورمزیار در مورد برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران با کانادا خاطر نشان کرد: سبک فوتبال آمریکا با کانادا فرق می‌کند چون فوتبال آمریکا بسیار حرفه‌ای‌تر از کاناداست. کانادا فوتبال آماتوری دارد، اما اکثر بازیکنان آمریکا در اروپا حضور دارند. لیگ فوتبال آمریکا لیگ بسیار قوی است بر همین اساس تفاوت‌های زیادی بین دو تیم هم قاره وجود دارد. به هر حال اصلا نمی‌گوئیم که دیدار تدارکاتی با کانادا خوب یا بد است، ولی برای رسیدن به حد آرمانی و ریختن ترس بازیکنان از تیم‌های بزرگ باید با تیم‌های بزرگ دنیا روبرو شویم و هر چه بهتر آماده این رویداد بزرگ ورزشی دنیا شویم. تیم انگلیس تیم درجه یک دنیاست و آمریکا و یکی از تیم‌های اسکاتلند، ولز و اوکراین تیم‌های درجه دو دنیا هستند، اما با این حال تیم‌های قدرتمند دنیا و اروپا هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *