رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش آمریکا به ممنوعیت صادرات گندم از سوی هند

10:01 - 27 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۴۹۳
آمریکا به ممنوعیت صادرات گندم از سوی دولت هند واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، می‎گوید «ما کشورها را تشویق می‎کنیم که صادرات را محدود نکنند چرا که معتقدیم هرگونه محدودیت در صادرات کمبود مواد غذایی را تشدید می کند.»

نماینده آمریکا، گفت «هند از جمله کشورهایی خواهد بود که در نشست ما در شورای امنیت سازمان ملل شرکت خواهد کرد و امیدواریم ضمن گوش دادن به نگرانی‎های سایر کشورها، بتواند در تصمیم ممنوعیت این کشور در صادرات گندم تجدید نظر کند.»

«توماس گرینفیلد»، اظهار داشت که این نشست به دنبال تعیین این است که کدام کشورها می‎توانند در بازار جهانی به کاهش صدور گندم ناشی از جنگ اوکراین، کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

قیمت جهانی گندم رکورد زد

هند صادرات گندم را ممنوع کرد

وی افزود که آمریکا می‎تواند یکی از این کشورها باشد و در حال حاضر گفت‎وگوها با کشاورزان آمریکایی در این زمینه در حال انجام است.

دولت هند به تازگی اعلام کرد که صادرات گندم را به دلیل کاهش تولید و موج گرمای شدید ممنوع اعلام کرده است؛ تصمیمی که منجر به افزایش بی سابقه قیمت این کالای اساسی غذایی در سطح جهان شد.

هند دومین کشور تولیدکننده گندم در جهان است و می‎گوید تصمیم گرفته است تا صادرات این کالا را بدون مجوز خاص از دولت این کشور کند تا امنیت غذایی 1.4 میلیارد جمعیت خود را تضمین کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا هند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *