پاکدل: ظرف هندبال نباید کوچک دیده شود/ تلاش می‌کنیم در قهرمانی جهان حضوری متفاوت و آبرومند داشته باشیم

11:23 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۸۸۸
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
رئیس فدراسیون هندبال گفت: ظرف هندبال نباید کوچک دیده شود تا برنامه‌ریزی‌ها به‌ثمر بنشیند.

خبرگزاری میزان - علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در حاشیه نشست خبری سرمربی مونته‌نگرویی تیم ملی با اصحاب رسانه صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*سال مهمی برای هندبال در پیش داریم و به حمایت‌های مالی و بودجه‌ای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیاز داریم. ظرف هندبال نباید کوچک دیده شود تا برنامه‌ریزی‌ها به‌ثمر بنشیند. بالغ بر ۴۰ میلیارد به بودجه و اعتبار نیاز داریم؛ بخشی از آن هم باید حمایت نهادهای عالی ورزش باشد.

*با سرمربی تیم ملی صحبت کردیم و قرار شده که او در بحث آموزش به نیازهای ما کمک کند.

*حدود ۲ ماه پیش در ستاد بازی‌ها اعلام شد که تیم آقایان قطعاً برای بازی‌های قونیه هست که به اطلاع وویوویچ رساندیم. بازی‌های آسیایی که لغو شد، اما برای بازی‌های کشورهای اسلامی سرمربی تیم ملی برنامه ریخته و برای شناخت تیم به آن نیاز دارد. حضورمان شدنی است و از دوستان خواسته‌ایم برای اعزام‌مان تلاش کنند.

*جدیداً به ما اعلام کردند که دیگر مشخص نیست و باید ستاد بازی‌ها در ترکیه تصمیم‌گیری کنند، این باعث نارضایتی سرمربی تیم ملی شده و برنامه‌ها دارد خراب می‌شود. باید پی‌گیری کنیم تا حضورمان در قونیه قطعی شود چون تیم‌های مهم دنیا حضور دارند. این محک خوبی است و باعث شناخت نقاط ضعف و قوت ماست.

*بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان که منجر به کسب سهمیه جهانی بعد از ۸ سال شد، قراردادمان با مانوئل فرناندز به پایان رسید. با وسلین مذاکره کردیم. وی در باشگاه‌ها و تیم‌های بزرگ دنیا حضور داشته و تیم اسلوونی را سوم جهان کرد. مذاکرات با وی به جمع بندی رسید و قرارداد منعقد شد. هدف ما این بود که در بازی‌های آسیایی روی سکو برویم، اما به دلیل انصراف چین از میزبانی و تعویق آن برنامه را تغییر داد.

*برنامه ما مسابقات قهرمانی جهان است. ما برای دومین بار در آن شرکت و تلاش می‌کنیم در قهرمانی جهان حضور متفاوت و آبرومندی داشته باشیم و مسیری که برای هندبال ترسیم شده را ادامه دهیم. ۶ سهمیه جهانی کسب کردیم که در آسیا هیچ‌کشوری نتوانسته به این جایگاه برسد. هندبال ما مسیر خود را پیدا کرده و دنیا هندبال ما را می شناسند. امیدوارم با برنامه‌های سرمربی در جهان نتایج خوبی را بگیریم.

*شرایط قرارداد وسلین؟ تا پایان مسابقات جهانی با وی قرارداد داریم و اگر طرفین توافق کنند بعد از آن هم ادامه خواهد داشت. روحیه او به شکلی است که هرگاه سرمربیان دیگر تیم از وی کمک و نظر خواستند دریغ نکرده است. هر جا لازم باشد از نظرات وی استفاده خواهیم کرد.

*چرا قرارداد با مربیان خارجی کوتاه مدت است؟ بحث مسائل مالی و ارزی در کشور ما وجود دارد. تازه قرار وسلین ۱۰ ماه بیش از سایر سرمربیان است‌.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *