روسیه حضور نظامی خود را در مرز فنلاند تقویت می‌کند

8:24 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۵۱۶
مسکو حضور نظامی خود را در مرز روسیه و فنلاند در صورت پیوستن هلسینکی به ناتو و استقرار تسلیحات ضربتی در خاک خود تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - مسکو در ماه فوریه پس از گلوله باران جمهوری دونتسک و لوهانسک توسط کی‌یف که باعث تخلیه غیرنظامیان از این منطقه شد، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، با اشاره به اینکه عملیات برای پایان دادن به جنگ هشت ساله دونباس آغاز شده، گفت که هدف روسیه غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی اوکراین است.

نیروهای روسیه و همچنین شبه‌نظامیان دونتسک و لوهانسک به پیشروی خود در بحبوحه این عملیات نظامی ادامه می‌دهند و نیروهای اوکراینی را از دونباس عقب می‌رانند.

از آغاز این عملیات نظامی، نیروهای روسیه 165 هواپیمای جنگی اوکراینی، 123 بالگرد، 864 پهپاد، 2 هزار و 67 تانک و سایر خودروهای زرهی، 372 موشک انداز و بسیاری از تجهیزات نظامی دیگر اوکراین را منهدم کردند.

تقویت حضور نظامی روسیه در مرز فنلاند

«ویکتور بوندارف»، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه، گفت که مسکو حضور نظامی خود را در مرز روسیه و فنلاند در صورت پیوستن هلسینکی به ناتو و استقرار تسلیحات ضربتی در خاک خود تقویت خواهد کرد.

کشته شدن چهار سرباز در دونتسک

به گزارش مقامات محلی جمهوری دونتسک، طی شبانه روز گذشته چهار سرباز دونتسک کشته و 12 نفر زخمی شدند.

کمبود سوخت در اوکراین

«الکساندر کاوا»، معاون وزیر دارایی اوکراین، گفت که به دلیل کمبود بنزین، تامین سوخت مجدد خودروهای شخصی در این کشور تقریبا غیرممکن است.

حمایت رومانی از سوئد و فنلاند

دولت رومانی از اقدام و قصد سوئد و فنلاند در جهت پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو حمایت کرد.

موافقت آلمان با ادامه حمایت از اوکراین

«آنالنا بائربوک»، وزیر خارجه آلمان گفت «ما موافق این هستیم تا زمانی که اوکراین برای دفاع از کشورش به حمایت نیاز دارد، نباید از تلاش های ملی خود، به ویژه در زمینه حمایت نظامی دست نکشیم.»

احتمال معرفی روسیه به عنوان تهدیدی قریب الوقوع

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که ناتو ممکن است روسیه را به عنوان تهدیدی قریب الوقوع در استراتژی جدید خود معرفی کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *