رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲٠متخلف در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز در سنندج دستگیر شدند

8:38 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۴۸۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان از دستگیری ۲٠متخلف در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز در سنندج خبر داد و گفت: ۱٠نفر از این افراد کارکنان شهرداری سنندج و ۱٠ نفر نیز از دلالان ساخت و سازهای غیرمجاز بودند.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی با اعلام خبر دستگیری ۲٠ متخلف در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز در سنندج، بیان کرد : ۱٠نفر از این افراد کارکنان شهرداری سنندج و ۱٠ نفر نیز از دلالان ساخت و سازهای غیرمجاز بودند که با ورود جدی دادستانی مرکز استان این افراد بازداشت شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با تأکید بر احیاء حقوق عامه و صیانت از اراضی ملی و دولتی ، افزود : با ورود جدی دادستانی مرکز استان کردستان و بصورت علی الرأس و مستقیم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری ۲٠ نفر از این افراد که بطور سازمان یافته مبادرت به تصرف اراضی ملی ، دولتی و وقفی و به تبع آن تشکیل شبکه کلاهبرداری ، رشاء و ارتشاء کرده بودند در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

وی افزود : برای این افراد پرونده قضایی در دادگستری مرکز استان تشکیل شده است و همچنین یک نفر از این متهمین متواری است که به زودی دستگیر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد : این اقدام در راستای تأکیدات مکرر دستگاه قضایی استان بر برخورد جدی و قاطع با زمین خواری و سوء استفاده از بیت المال صورت گرفته است و پیش بینی این است که تعداد این افراد در آینده نزدیک به ۳۵ نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام و السلمین حسینی گفت: دادستانی مرکز استان کردستان، حسب پیگیری های جدی صورت گرفته مشخصات افراد متخلف دیگری را نیز استخراج و با دستور قضایی به اداره کل اطلاعات اعلام کرده است و در روزهای آینده نتیجه این اقدامات اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است، اضافه کرد: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند ، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *