رئیس کل دادگستری استان کرمان :طی سال گذشته زمینه آزادی 326 مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان فراهم شد

21:34 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۷۶۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته 15 جلسه هیئت امنای ستاد دیه در استان کرمان برگزار شده و زمینه آزادی 326 نفر فراهم شده است و در این زمینه 20 میلیارد و 173 میلیون تومان پرداخت شده است.

خبرگزاری میزان - یدالله موحد در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان، توسعه کمک های مردمی به ستاد دیه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در شهرستان ها باید ضمن استفاده از ظرفیت بخش غیر دولتی و صنایع بزرگ، به ظرفیت خیران نیز توجه لازم صورت گیرد.

وی افزود: تلاش می کنیم بخشی از کمک شرکت های بزرگ اقتصادی استان به ستاد دیه به موضوع اشتغال مددجویان دست یابد و

 در کنار استفاده از کمک های خیران به ستاد دیه باید زمینه ای برای توسعه اشتغال در بین مددجویان زندان ها نیز از این محل فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته 15 جلسه هیئت امنای ستاد دیه در استان کرمان برگزار شده و زمینه آزادی 326 نفر فراهم شده است و در این زمینه 20 میلیارد و 173 میلیون تومان پرداخت شده است.

دادگستری استان کرمان

موحد گفت: طی سال گذشته 21 مددجوی جرایم غیرعمد نیز بدون پرداخت وجه و  با صلح و سازش از زندان های استان کرمان آزاد شده اند.

وی افزود: در سال گذشته سه مرحله آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مکتب سردار سلیمانی برگزار شده که در مجموع زمینه آزادی قریب 200 مددجوی جرایم غیرعمد فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 24 جشن گلریزان در استان برگزار و 85 درصد تعهدات خیران در این جشن ها وصول شده است که اقدامی بی نظیر در سطح کشور به شمار می رود.

سید حجت الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان در تمامی شهرستان های استان، بیان کرد: تاکنون 18 میلیارد و 370 میلیون تومان تعهد خیران را داشته ایم که بالغ بر 7 میلیارد تومان وصول شده است.

وی بیان کرد:  در حال حاضر 171 مددجوی واجد شرایط جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد 71 نفر در سال جاری وارد شده اند و این میزان ورودی به زندانها در این بازه زمانی بی سابقه بوده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *