روز نکبت؛ تاریخ پر تکرار تقویم نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی

17:21 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۷۳۴۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روز نکبت در تقویم فلسطین، یادآوری آغاز روند نسل کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری میزان – «روز نکبت»، مناسبتی که هر ساله خشم فلسطینیان را از اشغالگری رژیم صهیونیستی تندتر می‌کند، یادآور 15 مه سال 1947 و آغاز روند پاکسازی قومی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی است.

شبه نظامیان صهیونیست در روز 15 مه 1948 در قالب کارزاری شامل قتل، تجاوز و ارعاب، به مناطق مختلف فلسطین یورش برده و ده‌ها هزار نفر را از خانه ‌ا و سرزمین مادریشان بیرون کردند.

رژیم صهیونیستی در میانه جنگ فلسطینیان و شهرک نشینان صهیونیست در سال 1947 تشکیل شد. صهیونیست‌هایی که رژیم صهیونیستی را بنا نهادند، در حالی مدعی بودند که وارد به اصطلاح «سرزمین موعود» شدند که آزار و اذیت از سوی اروپایی‌ها و ناسازگاریشان با جوامع مختلف محل زندگی، سبب ورود گروهی آن‌ها به فلسطین شد.

تاریخ نشان می‌دهد که طی صدها سال یهودیان و اعراب تحت حکمرانی دولت‌ها و امپراتوری‌ها در فلسطین زندگی می‌کردند. اما آن‌چه دندان صهیونیست‌ها برای اشغال فلسطین را تیز کرد، قیمومیت انگلیس بر فلسطین پس از جنگ جهانی اول بود.

در واقع، اعلامیه «بالفور» در سال 1917 فلسطین را با گستاخی تمام به جنبش صهیونیستی حاضر در منطقه تحویل داد. این اعلامیه منجر به تسریع مهاجرت صهیونیست‌ها به فلسطین و محو شدن روستاها و شهرهای عرب نشین از روی نقشه شد.

اگرچه رژیم صهیونیستی در تمام سال‌های اشغال فلسطین درصدد بوده که ادعای مبنی بر خروج فلسطینیان به میل خود را جا بیندازد، اما سوابق تاریخی از جمله اظهارات بلندپایه ترین سران رژیم صهیونیستی عمدی بودن کارزار بیرون راندن فلسطینیان از سرزمین‌هایشان را تصریح می‌کند.

در اوایل سال 1937، «دیوید بن گوریون»، اولین نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی صراحتا اعلام کرد که جمعیت فلسطینی باید از سرزمین‌های تحت اشغال یا در آستانه اشغال صهیونیست‌ها بیرون رانده شوند.

تاکتیک‌های مورد استفاده صهیونیست‌ها برای پاکسازی قومی فلسطین، شامل قتل عام و کشتار مانند آن‌چه در «دیر یاسین» و «ابوشوشه» رخ داد، تجاوز به زنان و دختران فلسطینی و تهدید فلسطینیان بود.

این تاکتیک‌ها در مجموع 700 هزار فلسطینی را از ترس گرفتار شدن در خشونت‌های مرگبار ناچار به ترک دائمی خانه‌هایشان کرد؛ جمعیتی که امروز شامل میلیون‌ها نفر می‌شود.

میلیون‌ها فلسطینی اکنون مجبورند تحت اشغال نظامی و ماجراجویی‌های ضد حقوق بشری صهیونیست‌ها در سرزمین مادری خود زیر سایه جنایت‌های رژیم صهیونیستی زندگی کنند.

براساس آمارها تا سال 2010، 42 درصد از اراضی کرانه باختری در اختیار شهرک‌های صهیونیست نشین بود یا مستقیماً توسط ارتش رژیم صهیونیستی کنترل می‌شد.

علاوه بر فلسطینیان مذکور، بیش از 5 میلیون پناهنده فلسطینی ساکن کشورهای دیگر قربانی پاکسازی قومی شده اند. رژیم صهیونیستی با خواسته به حق آن‌ها مبنی بر بازگشت به سرزمیشان مخالفت می‌کند.

 فلسطینیان پس از جان باختن بیش از 2 هزار و 500 نفر در پی جنگ 2014 غزه، این جنگ را «روز نکبت دوم» نامیدند.

روند بی پایان جنایت‌های رژیم صهیونیستی برای پاکسازی قومی سرزمین فلسطین، روزگار فلسطینیان را پر از روزهای فاجعه بار کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *