رئيس كل دادگستری استان اصفهان به مشکلات قضایی نمازگزاران مسجد رسول (ص) رسیدگی کرد

11:18 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۴۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئيس كل دادگستری استان اصفهان آينده اقتصادی كشور را روشن دانست و گفت: دولت انقلابی كه با اعتماد مردم، زمام امور را به دست گرفته در حال انجام جراحی بزرگ اقتصادی است و بی شك با همراهی و حمايت مردم، اتفاقات مثبتی در زمينه های اقتصادی به وقوع خواهد پيوست.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمين اسدالله جعفری با حضور در مسجد رسول (ص) اصفهان ضمن اقامه نماز مغرب عشاء با نمازگزاران ديدار و گفت و گو كرد.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان در جریان این دیدار، نخست آينده اقتصادی كشور را روشن دانست و بیان کرد: اين دولت انقلابی كه با اعتماد مردم، زمام امور را به دست گرفته در حال انجام جراحی بزرگ اقتصادی است و بی شك با همراهی و حمايت مردم، اتفاقات مثبتی در زمينه های اقتصادی به وقوع خواهد پيوست.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهدای عمليات بيت المقدس و آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: دليل تمام پيروزی‌ها و افتخارات ملت شريف ايران و دليل تمام شكست ها و ناكامی های دشمنان اين ملت، تنها در دو كلمه اسلاميت و جمهوريت اين نظام مقدس خلاصه می‌شود.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان اسلامیت را تجلی نظام اسلامی بر اساس حاكميت دينی برشمرد و اضافه کرد: ولایت فقیه در رأس حاکمیت دینی قرار دارد و جمهوريت نيز برخاسته از اراده و خواست مردم در تعيين سرنوشت خود، تركيب اين دو مقوله موجبات اعتلای جامعه را فراهم ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بيان اينكه هر كس در هر جايگاهی بايد مردم را در اولويت قرار دهد، گفت: مردم فهيم ايران، حساب حاكميت دينی و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بی برنامگی ها و سوء مديريت ها جدا می دانند.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان راه برون رفت از وضعيت دشوار اقتصادی را اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: نسخه رهبر فرزانه ايران برای برون رفت از مشكلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است و قوه قضاييه تمام قد در جهت اجرای برنامه های سياست های اقتصاد مقاومتی فعاليت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با بيان اينكه قوه قضاييه در كنار رسيدگی به پرونده ها و حمايت از توليد، وظيفه مبارزه همه جانبه با فساد را نيز بر عهده دارد، اضافه کرد: در دوره تحول، به امر مبارزه با فساد پرداخته شد و در دوره تحول و تعالی نيز به شكل جدی تر در اين مسير گام برداشته خواهد شد.

رئيس كل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اينكه صلح و سازش در جامعه اسلامی بايد مورد توجه جدی همه قرار گيرد، گفت: اگر مردم بيشتر خويشتن داری كنند و در اختلافات سعه صدر بيشتری داشته باشند و نقش ريش سفيدان و معتمدين در جامعه پررنگ تر شود، بسياری از اين پرونده هايی كه در دستگاه قضايی در جريان است تشكيل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری اظهار کرد: معاونت شوراهای حل اختلاف، معاونت اجتماعي و پيشگيری از وقوع جرم دادگستری استان همواره در تلاش اند تا با توسعه صلح و سازش در جامعه، تشكيل پرونده های متعدد قضايی کاهش پیدا کند و اين امر بدون مدد گرفتن از ظرفيت و حمايت مردم امكان پذير نيست.

گفتنی است، در اين ديدار، تعدادی از حاضران به بيان مشكلات گوناگون پرداختند و رئيس كل دادگستری استان در جهت رفع برخی از اين مشكلات دستوراتی صادر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *