لطیفی: استقلال در فاز هجومی قدرت لازم را ندارد/ مجیدی در این فصل نتیجه‌گرا عمل کرده

13:01 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۴۰۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: رکورد فوق العاده خط دفاع استقلال فقط به دروازه‌بان و مدافعان تیم برنمی‌گردد و کلیت تیم استقلال خیلی خوب دفاع می کنند.

علی لطیفی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص پیروزی استقلال مقابل شهرخودرو اظهار داشت: شهرخودرو با دوندگی بالا، تراکم دفاعی و پوشش روزنه‌ها کار را برای استقلال سخت کرد. مجیدی مانند قبل با افزودن بازیکنان قد بلند و بازی مستقیم به گل رسید. گل دقایق پایانی آرمان رمضانی یکی از مهم‌ترین گل‌های فصل استقلال بود، زیرا اختلاف با پرسپولیس به ۴ امتیاز رسیده بود.

وی افزود: فشار زیادی روی استقلال وجود داشت و با توجه به بازی‌های بعدی شرایط می‌توانست برای ما خطرناک باشد. با پیروزی مقابل شهرخودرو و تساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن، مجدداً اختلاف به ۶ امتیاز رسید. حاشیه امنیت نسبی برای استقلال ایجاد شد تا بازیکنان، کادرفنی و هواداران آرامش بیشتری داشته باشند و با اعتماد به نفس بهتری کار را ادامه داده و گام بسیار مثبتی به سوی قهرمانی بردارند.

*تیم‌هایی که سازمان دفاعی خوبی داشته‌اند قهرمان شده‌اند

پیشکسوت استقلال در رابطه با مشکل این تیم در بازی هجومی و موقعیت سازی مقابل شهرخودرو تاکید کرد: استقلال در فاز هجومی قدرت لازم را ندارد و این یکی از ضعف‌های تیم فرهاد مجیدی است که علی رغم داشتن ابزار مناسب و مهره‌های خوب، خیلی شاهد آن نیستیم. یک تیم برای موقعیت سازی و طراحی حملات نیاز به یک سری فاکتورها دارد که یکی از آنها، هافبک های خلاق و مدافعان بازی‌ساز هستند که استقلال از هر دوی آن‌ها برخوردار است. مجیدی در این فصل نتیجه‌گرا عمل کرده و فوتبال هجومی و زیبایی به نمایش نگذاشته است. هافبک‌های تیم کمتر صاحب توپ می‌شوند و در بیشتر دقایق بازی استقلال رو به بازی مستقیم می‌آورد که البته مجیدی در این زمینه موفق بوده و نتایج خوبی هم کسب کرده است.

مهاجم سال‌های گذشته آبی پوشان پایتخت، درخصوص رکورد شکست ناپذیری تیمش در لیگ برتر و دریافت ۹ گل گفت: در تاریخ فوتبال ایران و جهان معمولاً تیم‌هایی که سازمان دفاعی خوبی داشته‌اند قهرمان شده‌اند. بسیاری از تیم‌ها بوده‌اند که صرفاً در فاز هجومی قوی کار کرده و گل‌های زیادی به ثمر رسانده‌اند، اما به قهرمانی و جام نرسیده‌‌اند. مثال بارز این مسئله منچسترسیتی و پاری‌سن ژرمن هستند که بازیکنان خلاق و هجومی زیادی دارند، اما سال‌هاست در لیگ قهرمانان اروپا به مشکل می‌خورند چون خط دفاع آن‌ها نسبت به خط حمله ضعیف‌تر است و بالانس مناسبی در میدان ندارند.

*بازی با فولاد بازی قهرمانی برای استقلال است

وی ادامه داد: استقلال برعکس این دو تیم از خط دفاعی فوق العاده قدرتمندی برخوردار است و در عین حال در فاز تهاجمی مشکل دارد. رکورد فوق العاده خط دفاع استقلال فقط به دروازه‌بان و مدافعان تیم برنمی‌گردد و کلیت تیم استقلال خیلی خوب دفاع می‌کنند. انتخاب گابریله پین از جمله اقدامات هوشمندانه مجیدی بود زیرا در فصل‌های قبل پاشنه آشیل استقلال خط دفاع بود که باعث می‌شد نتایج ضعیفی کسب شده و از قهرمانی‌ها دور بمانیم. پین از مهد فوتبال دفاعی (ایتالیا) به استقلال آمد. این کار را کاملاً بلد بود و با تخصص خود ضعف‌های دفاعی استقلال را ترمیم کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با دیدار حساس مقابل فولاد یادآور شد: بازی با فولاد بازی قهرمانی برای استقلال است، پیش از دربی ۹۸ گفته بودم هر تیمی ببرد قهرمان لیگ خواهد شد، اما این بازی برنده نداشت در عین حال استقلال با زدن گل تساوی از لحاظ روحی روانی شرایط بهتری پیدا کرد و اختلاف را هم حفظ کرد. بازی با فولاد از دربی هم اهمیت بیشتری دارد، زیرا پس از این دیدار ۳ بازی دیگر باقی می ماند اگر آبی پوشان فولاد را شکست دهند بسیار به قهرمانی نزدیک شده اند اما اگر خدایی نکرده شکست بخورند حتی می تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی برای آنها تمام شود.

لطیفی خاطرنشان کرد: علی‌رغم حاشیه امنیتی که برای استقلال وجود دارد هنوز هم چیزی تمام نشده و پرسپولیسی‌ها امیدوار به لغزش استقلال و تصاحب صدر هستند و مجموعه‌ی استقلال قطعاً اهمیت بالای این دیدار را می‌داند. جواد نکونام در استقلال بازی کرده و مقابل این تیم انگیزه‌های بالایی دارد و دوست دارد توانایی‌های خود را بیش از پیش اثبات کند؛ قطعاً آبی‌ها در اهواز کار بسیار سختی خواهند داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال لیگ برتر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *