شبکه مالی نزدیکان پوتین توسط انگلیس تحریم شد

21:29 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۵۸۷۱
وزارت امور خارجه انگلیس یک شبکه مالی متعلق به خانواده و نزدیکان رئیس جمهور روسیه را تحریم کرد.

خبرگزاری میزان – وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شبکه مالی متعلق به خانواده و نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را تحریم کرده است.

در این بیانیه از این شبکه مالی به عنوان «کیف پول» خانواده و دوستان پوتین نام برده شده است که در آن کسانی عضو هستند که رئیس جمهور روسیه در ازای وفاداری همیشگی‌شان با مناصب دولتی و ثروت پاداش می‌دهد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: در واقعیت، پوتین به شبکه خانواده، دوستان دوران کودکی و نخبگان منتخب خود که از حکومت او سود برده اند و به نوبه خود به حمایت از سبک زندگی او می‌پردازند، متکی است. پاداش آنها نفوذ بر امور دولت روسیه است که بسیار فراتر از مواضع رسمی آنها است.

وزارت امور خارجه انگلیس اضافه کرد: تحریم‌های امروز علیه این گروه که ثروت و قدرت خود را به پوتین مدیون هستند و به نوبه خود از پوتین و ماشین جنگی او حمایت می‌کنند، ضربه خواهد زد.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این خصوص مدعی شد: ما در حال افشاگری و هدف قرار دادن شبکه‌ای مبهمی هستیم که از سبک زندگی لوکس پوتین حمایت و شرارت را در حلقه درونی او تنگ‌تر می‌کند. ما تحریم ها را علیه همه کسانی که به تجاوز پوتین کمک می کنند تا زمانی که اوکراین پیروز شود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ولادیمیر پوتین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *