رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان:پیشگیری از وقوع جرم از محورهای توسعه هر جامعه است

22:30 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۵۰۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: پیشگیری یکی از محورهای توسعه هر جامعه است و ظرفیت های زیادی برای حل مشکلات از این طریق وجود دارد.

خبرگزاری میزان-حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین جلسه قرارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیگیری توسعه مناطق محروم و کم برخوردار استان که به بررسی مشکلات منطقه زرگان اهواز اختصاص داشت گفت :سازمان های مردم نهاد که از بطن جامعه هستند، در قانون جدید این امکان را دارند که مطالبات عمومی شهروندان را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کنند اما در عمل این اتفاق در استان خوزستان نیفتاده و این ظرفیت مغفول مانده است.

وی ادامه داد: مناطق محروم و کم برخوردار نیاز به توجه ویژه مسئولان دولتی و سایر گروه ها از جمله گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد دارد و همگی باید برای رفع محرومیت و توسعه این مناطق گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی افزود: سیاست دادگستری استان خوزستان، افزایش نظارت بر حقوق عامه، پیگیری در جهت رفع مشکلات موجود و برخورد با مدیرانی است که در انجام وظایف خود مرتکب ترک فعل شده اند و در این زمینه با هیچ مسئول و نهادی تعارف ندارد.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم جمعیت کیفری استان و مراجعات به دستگاه قضایی کاهش پیدا کند، باید ابتدا در بحث آسیب‌های اجتماعی درست عمل کنیم چراکه ریشه بسیاری از جرایم در همین آسیب‌ها از جمله طلاق و از هم گسیختگی خانواده‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین امانت بهبهانی گفت: پیرو تاکیدات رئیس دادگستری استان خوزستان در دیدار با مردم منطقه زرگان در ماه مبارک رمضان در خصوص ضرورت تشکیل این قرارگاه جهت رسیدگی به مشکلات مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار، 10 منطقه از مناطق اهواز به صورت نمونه انتخاب شده است تا پس از انجام تحقیقات اولیه، برنامه‌های لازم در راستای رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی از این مناطق تدوین و اجرایی شود.

گفتنی است در ادامه این جلسه، سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای مورد نظر خود پرداختند و در پایان مصوباتی به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *