رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عتباتی: هیچ پرونده قضایی ثبت نشده ای در استان آذربایجان غربی وجود ندارد / تشکیل کار گروه هم اندیشی محاکم و دادسراها

20:48 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۹۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن تاکید بر این نکته که در تقویت دادسراها و پشتیبانی از اقدامات آنها نهایت تلاش صورت گرفته است ، اظهار کرد:هیچ پرونده ثبت نشده ای که به شعب ارجاع می شود در استان وجود ندارد و در رسیدگی ها همه اصول رعایت می شود و تلاش بر این است که اقدامات شفاف و صریح باشند.

خبرگزاری میزان  -  ناصر عتباتی صبح روز پنج شنبه 22 اردیبهشت در جلسه بررسی نتایج و بازخوردهای بازرسی های هیئت بازرسی دادستانی کل کشور که با حضور این بازرسان و حضور ویدیو کنفرانسی ، خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور دادسراها و ضابطین،وروساء و دادستانهای حوزه های قضایی استان،برگزار می شد گفت: دادسراها خط مقدم و پیشانی دستگاه قضایی هستند و مراجعین آنها متفاوت از سایر مراجعین است و ویژگیهای خاصی دارند، به همین دلیل در تقویت دادسراها و پشتیبانی از اقدامات آنها نهایت تلاش صورت گرفته است و  نتیجه این بازرسی ها نیز موجب ارتقاء هر چه بهتر عملکرد دادسراها و دستگاه قضایی استان و افزایش رضایتمندی عمومی شده است.

وی ادامه داد: هیچ پرونده ثبت نشده ای که به شعب ارجاع می شود در استان وجود ندارد و در رسیدگی ها همه اصول رعایت می شود و تلاش بر این است که اقدامات شفاف و صریح باشند.

عتباتی افزود: هم اندیشی محاکم و دادسراها در دستور کار است و کارگروهی در این زمینه تشکیل شده و مشکلات و اختلاف نظرهای قضایی و کاری در این کارگروه بررسی و مرتفع می شود.

وی ادامه داد: نظارت های ویژه ای بر پرونده های خاص استان از بدو ورود تا خاتمه انجام می پذیرد و پرونده های مهم و حساس استان مراقبت می شوند تا رسیدگی ها کاملاً در روند قانونی، سریع و دقیق انجام شود.

عتباتی با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی استان در برخورد با جرایم مرتبط با مواد مخدر اظهارکرد: در استان در حوزه مواد مخدر ورود ویژه ای صورت گرفته و علاوه بر رصد تحرکات قاچاقچیان و هماهنگی مطلوب با نهادهای انتظامی – امنیتی، همت و تلاش مطلوبی برای مبارزه مواد مخدر صورت گرفته است که نتایج ارزنده ای هم حاصل شده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در استان برنامه ریزی شده و مستمراً در حال اجراست، کنترل ورودی پرونده به دستگاه قضایی هست و اقدامات مختلفی از جمله تقویت عوامل پیشگیری از وقوع جرم و نظارت و کنترل مستمر مجرمین حرفه ای و خطرناک صورت پذیرفته است.

وی در ادامه به تهیه و ابلاغ شیوه نامه معاملات املاک اشاره کرد و گفت: کار مهمی دیگری که در حال عملیاتی شدن است اتخاذ تدابیر و شیوه نامه لازم برای انجام معاملات املاک به نحو درست در بین مردم است که در صورت اصلاح شیوه معاملات برابر شیوه نامه ابلاغی، بسیاری از دعاوی و شکایات در حوزه املاک کاهش خواهد یافت و این معاملات ساماندهی خواهند شد.

عتباتی در پایان از حضور یک هفته ای و  پر ثمر هیئت بازرسی در استان تقدیر و تشکر داشت و ابراز امیدواری کرد که این بازرسی های اثر بخش، دقیق و منظم، موجب تعالی دستگاه قضایی استان در همه سطوح و ابعاد شود و از مسئولین عالی قضایی کشور نیز خواست استان آذربایجان غربی را با شاخص ها و شرایط و اوضاع و احوال خاص این استان نگاه کنند و توجه ویژه ای به این استان مرزی و امنیتی داشته باشند ونگاه وتوجه ویژه مرکز به دستگاه قضایی استان می تواند ره آوردی مطلوب برای هییت بازرسی باشد.

گنجی دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و رئیس هییت بازرسی دادستانی کل کشور نیز در این جلسه به موضوع مرزی بودن استان اشاره و خطاب به دادستانهای شهرهای مرزی گفت: دادستانهای شهرهای مرزی باید دیدگاه امنیتی داشته باشند و در جهت ارتقای امنیت حوزه های قضایی متبوع خود اقدامات لازم را انجام دهند و دادستانها علاوه بر فعالیتهای داخل دستگاه باید وظایف برون دستگاهی خود را خصوصاً در بحث حقوق عامه با دقت تعقیب و در موقع خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور دادسراها و ضابطین پس از ارائه گزارش هیئت بازرسی استان در خصوص بازرسی های انجام گرفته از استان گفت: استان آذربایجان غربی دارای اهمیت سوق الجیشی هست و همکاران شاغل در این استان ارزش کارشان مضاعف هست.

خرم آبادی افزود: با توجه به مدیریت فعال استان رضایتمندی از عملکرد مدیریت قضایی استان در مرکز وجود دارد و در عین حال مشکلاتی هم هست که یقیناً مدیریت آن استان با درایت مشکلات را مدیریت خواهند کرد.

معاون دادستان کل کشور در امور دادسراها و ضابطین در ادامه اظهارکرد: کار در استان آذربایجان غربی جهاد فی سبیل الله است و هدف از بازرسی ها حرکت به جلو و ارتقای عملکرد است و بازرسی ها در واقع نگاه به درون استان از بیرون هست که می تواند بسیار موثر در رفع مشکلات و نقائص باشد.

خرم آبادی با بیان اینکه بازرسی ها دوجنبه دارد وانتظاراتی از استان هست گفت: مرکز هم در خدمت عزیزان در استان هست و امکانات مورد نیاز استان را برای رفع کمبودها و بهبود و ارتقای عملکردها تامین خواهد کرد.

در ادامه مسئولان گروههای بازرسی که هر یک در موضوعات خاصی بازرسی ها را انجام داده بودند به ارائه گزارش مفصل از نتایج بدست آمده در بازرسی ها که شامل نقاط قوت و ضعف حوزه ها بود  ارائه و گنجی به عنوان مسئول هییت بازرسی دادستانی کل کشور ضمن جمع بندی موارد اعلامی و ارائه توضیحات لازم خواستار استمرار نقاط قوت و مرتفع کردن اندک مشکلات و ضعف های موجود شد و این جلسه پس از سه ونیم ساعت به پایان رسید.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *