عنایتی: بازی با فجر از مسابقه با مدعیان سخت‌تر است/ شرایط آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی افتضاح است

17:15 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۷۳۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال هوادار تهران گفت: ناهنجاری‌های زیادی در جامعه ما است و فوتبال ما می‌تواند خیلی از این مشکلات را رفع کند.

خبرگزاری میزان - رضا عنایتی در نشست خبری پیش از بازی هوادار تهران مقابل فجرسپاسی شیراز در چارچوب هفته بیست‌ و هفتم لیگ برتر فوتبال صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*این بازی یکی از سخت ترین مسابقات لیگ برای ما مقابل فجر است. با توجه به شرایطی که حریف در لیگ دارد، آن‌ها با تمام انگیزه می آیند تا امتیاز بگیرند. این بازی از مسابقه با تیم‌های بالای جدولی سخت‌تر است. از زمانی که سرآسیایی سرمربی تیم شده این تیم رو به پیشرفت است.

*من این نکات را به تمام بازیکنان گوشزد کرده‌ام که این بازی برای ما از بازی تیم‌های بالای جدولی خیلی سخت‌تر خواهد بود. سرمربی جدید تغییراتی در تیم فجر ایجاد کرده و تیم فجر رو به پیشرفت است در دو بازی گذشته‌شان که آنالیز  کردیم تیمی بسیار متحول شده از فجر دیدیم. تلاش می‌کنیم امتیازات بازی خانگی را بگیریم ان‌شاءالله که بازی خوب و جوانمردانه‌ای شاهد باشیم و نتیجه بازی داخل زمین مشاهده شود.

*در بازی قبل بعد از 9 هفته شکست خوردیم من بعد از بازی به تیم بسیار خوب تراکتور و بزرگ پر هوادار این برد را تبریک گفتم، از مهمان‌نوازی آنها هم تشکر کردم و آن یک روز که در تبریز بودیم شرایط خوبی داشتیم، اما در بازی ما بازنده شدیم و باختیم به خاطر اتفاقات عجیب و غریبی که در داوری رخ داد و اشتباهات عجیب و غریبی که داور داشت پنالتی ما و اینکه یک بازیکن حریف دو کارت زرد گرفت و از زمین خارج نشد این‌ها همه عجیب و غریب بود و مطمئنا در آن بازی در شرایط فوتبالی بازنده نشدیم و به اشتباه بزرگ داوری باختیم؛ اما جنجال نمی‌کنیم و زندگی ادامه دارد.

*اشتباهات داوری جزئی از طبیعت فوتبال است، اما خواهش می‌کنم در این هفته‌های پایانی داوران با تمرکز بیشتر در این 4 هفته قضاوت کنند ما کیف کنیم و حق به حقدار برسد.

*باید در این مورد بازتر صحبت کنیم اینکه چرا تیم‌های پرهوادار ما تیم‌هایی که مردم یک شهر برای رسیدن‌شان به لیگ برتر زجر می‌کشند و دوست دارند این تیم‌ها حضور داشته باشند هم تیم شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان و فجر شهید سپاسی قطعا اشکالاتی که از ابتدای فصل وجود دارد و همه ما می‌دانیم مثل نبود امکانات، نبود یک چمن خوب برای مسابقه این خیلی زشت است که شهری مثل شیراز چمن خوب نداشته باشد تا تیم بتواند بازی‌هایش را به خوبی آنجا انجام بدهد. متأسفانه این مشکل بسیار بزرگ است واقعا مسئولین عادت دارند جاهایی که کار از کار می‌گذرد می‌خواهند کارهای عجیب و غریب انجام دهند، اما اگر از ابتدای فصل از تیم‌ها حمایت کنند مطمئنا هم لیگ جذاب‌تر خواهد شد و هم شرایط این تیم‌ها بهتر می‌شود.

*عادت کرده‌ایم این شرایط پیش بیاید، امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که تبصره یا قانونی بیاید که دوستان ما در شهرهای مختلف به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان واقف باشند. خیلی این موضوع نادیده گرفته می‌شود و مسئولین ما باید جدی‌تر به آن بپردازند. می‌دانید که ناهنجاری‌های زیادی در جامعه ما است و فوتبال ما می‌تواند خیلی از این مشکلات را رفع کند.

*با یک مقدار سرمایه‌گذاری خوب می‌توان خیلی از این مشکلات را برطرف کرد و اینکه اتفاق خوبی در یک شهر رقم زد و شادابی و احساس غروری به یک شهر بخشید و این وظیفه تک تک مسؤولین است و تعجب می‌کنم خیلی ساده از این موضوع می‌گذرند.

*تا این لحظه نه، اما امروز و فردا جلسه‌ای با مسئولین باشگاه خواهم داشت. قطعا در این جلسه در مورد مسائل زیادی صحبت خواهیم کرد. در این فصل نسبت به قولی که من و مجموعه همکارانم به باشگاه دادیم تا حدودی موفق بودیم قرارمان از ابتدا این بود که در فصل اول در لیگ برتر بمانیم. اکنون 4 هفته به پایان مسابقات این اتفاقات رخ داده و ما قدم خودمان را برداشته‌ایم مطمئنا تا چند روز آینده جلسه‌ای خواهیم داشت که خبرهایش از طریق مدیر رسانه‌ای تیم اعلام خواهیم کرد و کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم و اهدافی که باشگاه دارد.

*تیم  آنالیز فوق‌العاده خوب و کار بلدی داریم. من مربی نمی‌گذارم تا آخر فصل بازیکنان مدنظرم از دسترسم خارج شوند بازیکنانی را در نظر داریم می‌دانید که 4، 5 هفته قبل از مسابقات از نظر قانونی می‌توانیم با بازیکنانی که قرارداد ندارند مذاکره کنیم، اما همه را گذاشته‌ایم تا لیگ تمام شود تا با آرامش خوب یارگیری کنیم. اینکه این تیم هستیم یا تیم دیگر همه چیز را مشخص می‌کند.

*بعد از صحبت‌هایی که انجام دادیم دوستان خیلی پیگیر شدند و پاره‌ای از مشکلات ما حل شد. اگر صحبتی در مورد باشگاه کردم به خاطر اینکه خیلی برای این باشگاه زحمت کشیده بودم زندگی‌ام را روی این باشگاه گذاشتم و دوست داشتم این باشگاه به یک نتیجه خوب برسد. ضمن اینکه بازیکنان ما با تمام وجود تلاش می‌کنند و الحمدلله شرایط باشگاه بهتر شده است اما بهتر است شرایط باشگاه خیلی بهتر از این باشد و بازیکنان ما دغدغه‌ای نسبت به قراردادهایشان نداشته باشند و مطمئنم در چند روز آینده مسائل بهتر خواهد شد.

*تیم ملی نمی‌توان در موردش صحبت کرد شرایطش فاجعه‌بار است ما تکرار می‌کنیم هر 4 سال هر وقت به جام‌جهانی رفتیم این مسائل را تکرار کرده‌ایم بارها و بارها این مسائل را تکرار کرده‌ایم. متأسفانه از این بابت هم برنامه‌ریزی خوبی نداشتند امیدوارم هر چه سریع‌تر هر چند که دیر است اتفاقات خوبی برای تیم ملی رخ دهد. چون مردم خیلی نگران تیم ملی و بازیکنان هستند و مردم نگران وضعیت تیم ملی هستند.

*بازی‌های تدارکاتی می‌تواند خیلی کمک کند. این ابزاری است برای موفقیت اما فقط بحث بازی تدارکاتی نیست باید امکانات قوی داشته باشیم و باید با انگیزه خوب وارد جام جهانی شویم. اینکه دو بازی تدارکاتی تیم ملی انتخاب شده و همه باید به‌به و چهچه کنیم اینگونه نیست.

*باید با شرایط خوب در جام‌جهانی حاضر شویم اینکه دلخوش به دو بازی تدارکاتی باشیم و همه به به و چهچه کنیم خوب نیست همه انتظار داریم انگیزه بازیکنان تیم ملی را بالا ببریم و از نظر روحی و روانی بازیکنان در شرایط بالاتری قرار بگیرند تا بتوانند در یک تورنمنت خیلی بزرگ بازدهی خوبی داشته باشند. ما نباید به خاطر دو بازی تدارکاتی گل بزنیم باید خیلی با وجهه خوب و شرایط و انگیزه خوب در جام‌جهانی حاضر شویم. الحمدلله این دو بازی هم تأیید شده و مربی تیم ملی‌ می‌تواند تاکتیک و شرایط خودش را پیاده و بازی خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *