پویش«به حرمت علی می بخشم» موجبات آزادی یک محکوم به قصاص در استان هرمزگان را فراهم کرد

11:25 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۶۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی سومین زندانی محکوم به قصاص در قالب پویش مردمی «به حرمت علی می بخشم» در این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - مجتبی قهرمانی در تشریح جزئیات خبر آزادی یک محکوم به قصاص در استان هرمزگان، اظهارد کرد: در نتیجه اعزام هیئت صلح و سازش شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس به استان سیستان و بلوچستان و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم یک پرونده قصاص، خوشبختانه تلاش‌های اعضای این هیئت منجر به ایجاد مصالحه شد و در نتیجه آن، اولیای دم با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام نمودند و محکوم این پرونده از قصاص رهایی یافت.

وی در ادامه افزود: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط رئیس قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱، شیوه نامه نحوه مشارکت مردم برای پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص نفس تدوین شده و بر این اساس، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در این پرونده‌ها تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: اعضای این کارگروه به صورت مستمر ضمن رصد و پایش پرونده‌های قصاص و تفکیک آن‌ها با دعوت از طرفین یا مراجعه حضوری و همچنین با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

وی یکی از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه های ویژه در شوراهای حل اختلاف استان را علاوه بر گسترش فرهنگ صلح و سازش، کاهش موجودی پرونده‌های قصاص و به تبع آن کاستن از جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *