موسوی: مشکل مالی برای تهیه تجهیزات نداریم، اما قوانین مانع شده

16:46 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۳۹۵۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: تیم ملی اهداف پروازی برای کسب آمادگی بیشتر به مسابقات جایزه بزرگ در قونیه در خرداد ماه اعزام شود.

خبرگزاری میزان - سیدجعفر موسوی، دبیر فدراسیون تیراندازی، در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره تعویق بازی‌های آسیایی و شرایط ملی‌پوشان صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*تیراندازی ورزشی ابزار محور است که تجهیزات آن شامل سلاح، مهمات و البسه است. ورزشکاران هم تولید داخلی و خارجی آن را استفاده می کنند. همه می دانند که ورزشکاران میل زیادی برای استفاده از ابزار و سلاح خارجی دارند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. باز هم می‌گویم که ما مشکل مالی برای تهیه این ابزار خارجی یا داخلی نداریم، اما برای وارد کردن این ابزار آلات و سلاح تیراندازی مقرراتی است که در وزارت دفاع و گمرک ایران از واردات سلاح جلوگیری می‌کند.

*این توانایی را داریم که از کشورهای تولید کننده، سلاح و ابزار مرغوب را خریداری کنیم ولی مقررات محدود کننده یکی از علت‌هاست که مانع ورود آنها می‌‌شود. در داخل کشور می‌گویند چون این ابزار آلات و سلاح ها در ایران تولید می‌شود برای ورود آنها سخت گیری می‌کنند. در چندین ماه گذشته جلساتی با مسئولان وزارت دفاع و کارشناسان شان داشتیم تا سلاح و ابزارآلات ورزش تیراندازی با کیفیتی در داخل کشورمان تولید شود ورزشکاران هم بتوانند از مهمترین مهمات و سلاح با کیفیت ایرانی در تمام تمرینات شان استفاده کنند. طبق پیوست های فنی که تنظیم شد موارد تخصصی اعلام تا به استانداردهای لازم این ابزار دست پیدا کنیم.

*ورزش تیراندازی ورزش پر هزینه‌ای است و شعار فدراسیون جدید مبنی بر ارزان سازی این ورزش است. فدراسیون که مجوز ندارد که سلاح و فشنگ برساند و ما که تولید کننده نیستیم. اگر به ما واگذار شود که بحث دیگری است. ما از تمامی این تجهیزات را از وزارت دفاع تهیه می‌کنیم. هم قیمت و هم کیفیت برای ما مهم است. در جلسات یک ماه گذشته رئیس فدراسیون به شدت پیگیر این قضایا بودند.

*دیروز در جلسه شورای برون مرزی مصوبه گرفتیم که تیم ملی اهداف پروازی برای کسب آمادگی بیشتر به مسابقات جایزه بزرگ در قونیه در خرداد ماه اعزام شود. تراپ و اسکیت سه نفر و تراپ بانوان دو نفر. سهمیه هر چه کمیته اعلام کند با توجه به نتایج تیراندازان در اردوها آمادگی اعزام داریم.

*بازی‌های کشورهای اسلامی فقط در اهداف پروازی مسابقه دارد و در جلسه دفاع کردیم و سهمیه تعیین شد. چند سالی بود اهداف پروازی در تراپ و اسکیت عملکرد قابل قبولی نداشتند چون به مسابقات اعزام نشده بودند و اردوها برگزار نمی‌شد. اینکه یک پیش بینی و قول داشته باشیم گفتیم اردوها را آغاز می‌کنیم و نفرات برتر دعوت می‌شوند و این کار هم انجام شد. یک لیست از ورزشکاران تهیه شد. سهمیه یک نفر مرد و یک نفر زن نیست و می تواند بیشتر باشد بستگی به کمیته باشد. آمادگی داریم تراپ مردان کامل و اسکیت کامل باشد. در بانوان دو نفر آمادگی اعزام داریم ولی بستگی به سهمیه‌ای دارد که کمیته به ما می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *