رئیس کل دادگستری استان اصفهان: معیارهای اصلی در گزینش افراد باید بر اساس شایستگی‌های برجسته و ممتاز باشد

14:11 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۳۰۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه شایستگی های برجسته و ممتاز متقاضیان، از معیارهای اصلی در امر گزینش باشد، گفت: بر این اساس مسیر مصاحبه‌ها و تحقیقات در هسته های گزینش به گونه‌ای ترسیم و اجرا شود که افراد شایسته و واجد شرایط و خصوصیات لازم جذب و به کارگیری شوند.

خبرگزاری میزان - جلسه اعضای هسته گزینش دادگستری کل استان اصفهان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری تشکیل شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این جلسه بیان کرد: معیارهای اصلی در امر گزینش باید بر اساس شایستگی های برجسته و ممتاز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در تشریح شروط لازم برای گزینش افراد و کارگزارانی صالح و امین در نظام مقدس جمهوری اسلامی، افزود: پاسداری و حفاظت از ارزش های متناسب با نظام و نیز عالم، امین و دارای قوت و قدرت لازم برای اداره و مدیریت از جمله مهمترین ویژگی هایی است که یک کارگزار در نظام اسلامی باید دارا باشد که اگر چنین نباشد بی شک منشأ و کانون فساد در جامعه شکل خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: بر این اساس مسیر مصاحبه‌ها و تحقیقات در هسته های گزینش به گونه‌ای ترسیم و اجرا شود که افراد شایسته و واجد شرایط و خصوصیات لازم جذب و به کارگیری و سعی شود ملاک‌ها و معیارها واقعی بوده و صوری و تصنعی نباشد و البته از هر گونه افراط و تفریط هم جلوگیری شود، که در این صورت است که می توان در میدان عمل ملکه عدل و عدالت را ملموس و محسوس انتظار داشت.

بیشتر بخوانید:
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه: اجرای سند تحول قضایی مهمترین برنامه دستگاه قضایی است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *